reinstallering af TB fra Mozilla

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

reinstallering af TB fra Mozilla

Indlægaf klavs » tors jun 22, 2006 12:44

Hej!
Min HD sagde farvel og tak med en meddelse om S.M.A.R.T og at HD var BAD... kun 2 uger gl. lev siger det har han aldrig set før. anyway jeg fik taget en kopi af profilfolderen fra TB. Hedder XXXX.default. Er det muligt at lave en ny installation når jeg får pc retur også får den til at bruge min gl. defafult profil. Ved at når man laver en ny installation laver den en ny default profil. Jeg har prøvet før, og ændret i ini.fil til det nye profilnavn, men uden held. Håber en har prøvet dette og kan give mig en vejledning, da jeg vil være ufatteligt ked af at have mistet alle mine mail og add samt klient opsætninger. med venlig hilsen og tusind tak på forhånd Klavs
klavs
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors jun 22, 2006 12:36

Re: reinstallering af TB fra Mozilla

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 22, 2006 13:30

klavs skrev:anyway jeg fik taget en kopi af profilfolderen fra TB. Hedder XXXX.default. Er det muligt at lave en ny installation når jeg får pc retur også får den til at bruge min gl. defafult profil.


Sagtens, men det havde været bedst, hvis du havde fået lidt mere med. Du skulle også have kopieret de overliggende mapper, altså Thunderbird\Profiles\osv.

Jeg har ikke selv prøvet, men følgende burde virke:

Installer Thunderbird. Start programmet, og luk det igen. Der er nu oprettet en ny, default profil. Åbn Thunderbird-mappen. Her finder du en fil, der hedder profiles.ini. Åbn den med et simpelt redigeringsprogram som fx Notesblok.

Udskift i nedenstående YYYY.default med din XXXX.default, gem og luk filen.

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/YYYY.default
Default=1

Kopier den gemte profil ind i mappen Profiles. Start Thunderbird.

Virker det ikke, kan de enkelte dele af profilen kopieres ind manuelt, i så fald vend tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron