Helt galt med Firefox.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Helt galt med Firefox.

Indlægaf bospc » lør jun 24, 2006 12:31

Nu er den helt galt med browseren. Hver gang den skal finde en hjemmeside varer det omkring to minutter inden denne bliver vist, andre gange går den bare død. Jeg har ikke dette problem i IE. Jeg overvejer at reinstallerer Firefox men, hvad sker der så med mine gemte koder og bookmarks.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Re: Helt galt med Firefox.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 24, 2006 13:18

bospc skrev:Jeg overvejer at reinstallerer Firefox men, hvad sker der så med mine gemte koder og bookmarks.


De bliver husket. Men prøv først at starte Firefox i fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... emode.html
Du risikerer, at fejlen ligger i en udvidelse, og så gør det ingen forskel at geninstallere, for udvidelserne huskes nemlig også.

Hvis problemet stadig er der i fejlsikret tilstand, så prøv en geninstallation.

Har du en firewall installeret? Den slags kan også nogle gange drille, hvis Firefox ikke har fået lov til at slippe gennem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Helt galt med Firefox.

Indlægaf bospc » lør jun 24, 2006 15:14

Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:Jeg overvejer at reinstallerer Firefox men, hvad sker der så med mine gemte koder og bookmarks.


De bliver husket. Men prøv først at starte Firefox i fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... emode.html
Du risikerer, at fejlen ligger i en udvidelse, og så gør det ingen forskel at geninstallere, for udvidelserne huskes nemlig også.

Hvis problemet stadig er der i fejlsikret tilstand, så prøv en geninstallation.

Har du en firewall installeret? Den slags kan også nogle gange drille, hvis Firefox ikke har fået lov til at slippe gennem.

Jeg har ingen udvidelser installeret
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Re: Helt galt med Firefox.

Indlægaf Gæst » lør jun 24, 2006 16:21

bospc skrev:
Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:Jeg overvejer at reinstallerer Firefox men, hvad sker der så med mine gemte koder og bookmarks.


De bliver husket. Men prøv først at starte Firefox i fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... emode.html
Du risikerer, at fejlen ligger i en udvidelse, og så gør det ingen forskel at geninstallere, for udvidelserne huskes nemlig også.

Hvis problemet stadig er der i fejlsikret tilstand, så prøv en geninstallation.

Har du en firewall installeret? Den slags kan også nogle gange drille, hvis Firefox ikke har fået lov til at slippe gennem.

Jeg har ingen udvidelser installeret

Fandt alligevel et par udvidelsesmoduler, som nu er afinstalleret. Jeg har nu to gange geninstalleret Firefox, intet hjælper.
Gæst
 

Re: Helt galt med Firefox.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 24, 2006 17:10

Anonymous skrev:Fandt alligevel et par udvidelsesmoduler, som nu er afinstalleret. Jeg har nu to gange geninstalleret Firefox, intet hjælper.


Har du en firewall installeret? Sådan en kan som nævnt også drille.

Du kan evt. prøve at oprette en ny profil for at se, om den også har problemet. Så kan du se, om det er en indstilling i din nuværende profil, der driller. Se:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... nager.html

Men start med at tjekke din firewalls indstillinger, hvis du har sådan en.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Helt galt med Firefox.

Indlægaf bospc » lør jun 24, 2006 17:21

Kim Ludvigsen skrev:
Anonymous skrev:Fandt alligevel et par udvidelsesmoduler, som nu er afinstalleret. Jeg har nu to gange geninstalleret Firefox, intet hjælper.


Har du en firewall installeret? Sådan en kan som nævnt også drille.

Du kan evt. prøve at oprette en ny profil for at se, om den også har problemet. Så kan du se, om det er en indstilling i din nuværende profil, der driller. Se:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... nager.html

Men start med at tjekke din firewalls indstillinger, hvis du har sådan en.

Hej Kim.
Nu er Firefox blevet hurtigere, men jeg kan stadig ikke scrolle og alle mine bookmarks er væk. Min firewall blokerer ikke for browseren
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Re: Helt galt med Firefox.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 24, 2006 17:50

bospc skrev:Nu er Firefox blevet hurtigere, men jeg kan stadig ikke scrolle og alle mine bookmarks er væk. Min firewall blokerer ikke for browseren


Du kan kopiere bogmærkerne fra den gamle profil og over i den nye. Luk Firefox. Klik på startknappen => Kør => skriv %appdata%\mozilla\firefox\profiles => klik på OK => du får åbnet en mappe med både din gamle profil og den nye profil. Åbn den gamle (den hedder sikkert "en masse tegn".default) => find filen bookmarks.html og kopier den => luk mappen og åbn den nye profil => find og omdøb bookmarks.html til fx gammel-bookmarks.html og indsæt herefter den kopierede fil.

Med hensyn til dit scrolle-problem: Prøv at opdatere din musedriver.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Helt galt med Firefox.

Indlægaf bospc » man jun 26, 2006 21:44

Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:Nu er Firefox blevet hurtigere, men jeg kan stadig ikke scrolle og alle mine bookmarks er væk. Min firewall blokerer ikke for browseren


Du kan kopiere bogmærkerne fra den gamle profil og over i den nye. Luk Firefox. Klik på startknappen => Kør => skriv %appdata%\mozilla\firefox\profiles => klik på OK => du får åbnet en mappe med både din gamle profil og den nye profil. Åbn den gamle (den hedder sikkert "en masse tegn".default) => find filen bookmarks.html og kopier den => luk mappen og åbn den nye profil => find og omdøb bookmarks.html til fx gammel-bookmarks.html og indsæt herefter den kopierede fil.

Med hensyn til dit scrolle-problem: Prøv at opdatere din musedriver.

Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron