Skrivebeskyttelse

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skrivebeskyttelse

Indlægaf [email protected] » ons apr 18, 2007 11:50

Mine filmapper bliver ved med at gå tilbage til "Skrivebeskyttet" når jeg slår dem fra.
Er det muligt, at koble skrivebeskyyelsen helt fra, eller er det nødvendigt, at gøre det hver gang??
Har XP_HOME
Bruger Stremer radio til at optage
via 256 ADSL -modem
[email protected]

Geografisk sted: Nyborg

Re: Skrivebeskyttelse

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 18, 2007 13:00

Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår, hvad der sker. Men du kan ikke slå skrivebeskyttelsen fra i Windows, så det bliver umuligt at skrivebeskytte filer/mapper.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

skrivebeskyttede filer

Indlægaf [email protected] » ons jun 13, 2007 18:41

Når man i pågældende mappe, højreklikker, og ser "egenskaber", er der sat hak ved skrivebeskyttelse, det fjerner man, men næste gang man går i samme mappe er det der igen.
Kan skrivebeskyttelsen ikke fjernes permanent?
Poul
[email protected]

Geografisk sted: Nyborg

Indlægaf Jan Krag » ons jun 13, 2007 18:54

Du skal huske at klikke "anvend" efter at du har fjernet krydset i skrivebeskyttelse, så spørger Windows om det skal gælde denne mappe eller alle mapper.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 13, 2007 19:16

Jan Krag skrev:Du skal huske at klikke "anvend" efter at du har fjernet krydset i skrivebeskyttelse, så spørger Windows om det skal gælde denne mappe eller alle mapper.

Hvilket desværre ikke altid er nok. Jeg har aldrig oplevet problemet i Windows XP, men jeg er ganske tit ude for det i Windows Vista.

Problemet er sandsynligvis at mappen eller en fil i mappen er i brug. Mit gæt mht. Vista er, at det er indekseringsfunktionen eller funktionen til at vælge ikon ud fra filtype, der ikke slipper mappen/filerne igen. Eneste løsning hos mig er at genstarte Windows og så slette mappen uden at åbne den først.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » tors jun 14, 2007 17:17

Jeg kender ikke Vista, jeg bruger Windows 2000 og Linux, men jeg har flere gange haft glæde af programmet Ccleaner, det rydder op i tidligere programmer's genveje og henvisninger. Det kan man bruge uden at genstarte, og det frigiver også noget hukommelse, og nogle recurser.
Poul i denne post bruger Windows xp home.
http://www.ccleaner.com/
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Schindler » tors jun 14, 2007 18:21

CCleaner er et godt og effektivt vaerktoej, jeg vil dog anbefale at laese vejledninge til programmet (Paa dansk) hér foerst:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm

- Sommetider er det lidt for effektivt. Jeg har en mistanke om, at min officepakke stoppede med at fungere pga. CCleaner. Dette er naevnt i vejledningen, saa maaske var jeg bare ikke selv paapasselig nok, men altsaa, laes den foer du evt. bruger programmet.

Schindler
Schindler

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne