net snippets

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

net snippets

Indlægaf mads » man apr 23, 2007 10:16

Hej

Jeg har tit brugt net snippets når jeg har surfet på nettet, bl.a. i forbindelse med informationer til mit arbejde, men nu siger den at denne funktion ikke findes i den frie version.
Er der noget man kan gøre, eller et andet program der kan det samme og som også er gratis?

Mads
mads

Re: net snippets

Indlægaf kimludvigsen.dk-fan » tirs apr 24, 2007 0:19

Hej Mads

Nu ved jeg ikke hvad net snippets er for noget. Men måske kan du bruge del.icio.us. Det er en webservice hvor man kan gemme links og dele dem med andre. Dermed har du adgang til dine bogmærker/foretrukne overalt i verden, du skal bare gå ind på http://del.icio.us/dinbruger. Til hvert link er der mulighed for at knytte et eller flere nøgleord og du kan også tilføje en kommentar.

Du kan integrere del.icio.us i din browser (Firefox, Opera, Safari, Internet Explorer) så det bliver ultra nemt at gemme links. Se under help, "bookmarklet buttons for any browser".
kimludvigsen.dk-fan

Indlægaf kimludvigsen.dk-fan » tirs apr 24, 2007 0:30

Nåh nej, det er nok nærmere noget a la Google Notesbog du efterlyser! Med den kan du markere en del af en hjemmeside og gemme 'klippet' i notesbogen.
Har du en konto hos google kan du finde notesbogen på http://www.google.com/notebook/
kimludvigsen.dk-fan

Indlægaf kimludvigsen.dk-fan » tirs apr 24, 2007 0:41

Glemte at skrive at notesbogen også kan integreres i Firefox (ved ikke med andre browsere) og du kan dele den med venner og bekendte (der har en google-konto)
kimludvigsen.dk-fan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 24, 2007 17:52

mads skrev:Jeg har tit brugt net snippets når jeg har surfet på nettet, bl.a. i forbindelse med informationer til mit arbejde, men nu siger den at denne funktion ikke findes i den frie version.

Kan du beskrive nærmere, hvad du prøver, og hvilken meddelelse du helt præcis får?

Prøver du noget, der tidligere har virket, eller prøver du noget nyt?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

net snippets

Indlægaf mads » tirs apr 24, 2007 21:10

Tak for svarene

Når jeg forsøger at "Add entire page" via net snippets når jeg er inde på følgende side: carranza_rhino_komp.pdf (application/pdf objekt) kommer der følgende dialog-boks op:
Net Snippets Upgrade options
For your information.
Adding files is not supported in the Free edition
Why upgrade?
Hvorefter den kommer med en masse fortræffeligheder om hvorfor man skal upgradere og nok også betale.
Problemet er nok at det ikke er en hjemme side men en pdf-fil, for når jeg går ind på en hjemmeside er der ingen problemer.
Så jeg kan nok leve med at jeg ikke kan "snippe" en pdf-fil

Hilsen
Mads
mads

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 24, 2007 21:42

mads skrev:Når jeg forsøger at "Add entire page" via net snippets når jeg er inde på følgende side: carranza_rhino_komp.pdf (application/pdf objekt)

Du gætter helt korrekt med hensyn til, at det er pdf-formatet, der er skyld i advarslen. Der er visse formater som ikke virker i den gratis udgave, heriblandt pdf. Hvis du kan få lov at markere en del af pdf-siden, skulle du vist kunne trække den over i NetSnippets. Men det er ikke alle pdf-filer, der tillader markering af indholdet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne