Firerox/Internet Explorer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firerox/Internet Explorer

Indlægaf ovestokholm » søn jun 25, 2006 18:48

Jeg har problemer med, at min hjemmeside vises korrekt i Firefox, men siderne løber sammen i Internet explorer (billederne står over teksten) Hvad gør jeg forkert? jeg bruger NVU til at lave siderne på og WS FTP95 LE som FTP program... Det skal lige siges, at jeg er ingen ørn til computer, dvs. jeg har ikke ret meget forstand på alle de tekniske udtryk.
Ove Stokholm
johs. høirupsvej 34
5800 Nyborg
[email protected]
www.leila-ove.dk
ovestokholm
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn jun 25, 2006 18:16
Geografisk sted: Nyborg

Re: Firerox/Internet Explorer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 25, 2006 19:10

Hej Ove

Jeg har slettet dine indlæg i den anden tråd. Tak for, at du selv oprettede en ny tråd i stedet, og fordi du er lidt mere uddybende mht. problemet.

Du har desværre en del problemer med din side. Når teksten forsvinder bag billedet i Internet Explorer har det noget at gøre med tekststørrelsen. Prøv at gøre tekststørrelsen mindre i IE, så vil du se teksten kommer til at stå korrekt.

Problemet opstår, fordi du placerer billederne på et fast sted i stedet for at lade dem flytte sammen med teksten.

Jeg må indrømme, at jeg har lidt problemer med at gennemskue opbygningen af din side. Jeg vender tilbage senere med en løsning på problemet.

Men noget, som du helt klart skal have ændret, er dine billeder. Du har uploadet billederne i stor størrelse, hvorefter du nedskalerer dem til den ønskede størrelse. Det betyder fx, at de fire billeder på forsiden fylder næsten 800 KB, og at det vil tage meget lang tid at hente siden med et almindeligt modem. Du skal bruge et grafikprogram til at ændre størrelsen på billederne, så kommer de ned og fylde mindre end 40 KB.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Firerox/Internet Explorer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 25, 2006 19:53

Den nemme løsning er at placere billedet lidt længere nede på siden, så der er mere plads til overskriften. Og når det er din første hjemmeside, er det nok den løsning, jeg ville vælge. Så kan du altid lave det om senere, når du har mere erfaring med at lave hjemmesider.

Den svære løsning går ud på at starte helt forfra og placere indholdet i bokse, så menuen fx står i en boks til venstre (det vil se ens ud på skærmen, men opbygningen i koden vil være mere overskuelig). Samtidig kan du benytte stile til at placere billeder og tekst på siden (se http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... n-css.html).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf ovestokholm » man jun 26, 2006 20:20

Hej Kim

Tak for dit svar, jeg vil prøve om jeg kan finde ud af det jeg syntes det er meget indviklet, men jeg øver mig hver dag, så det ender nok med et godt resultat. :lol:

MVH

Ove
Ove Stokholm
johs. høirupsvej 34
5800 Nyborg
[email protected]
www.leila-ove.dk
ovestokholm
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn jun 25, 2006 18:16
Geografisk sted: Nyborg


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron