Screamer Radio

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Screamer Radio

Indlægaf 19431225 » fre jul 20, 2007 11:42

Hej
Jeg har installeret Screamer Radio, men jeg kan ikke få de enkelte musik stykker gemt i mappen optagelser som enkelte filer med kunstner navn og sangtitel, der gemmes kun en stor fil uanset havd jeg gør, det ville ju være smart med hvis der var en fil på hver enkelte stykke musik med kunstner og sangtitel.
Er der nogen der kender samme problem
19431225

Indlægaf Jan Krag » fre jul 20, 2007 12:00

Du kan højreklikke på screamer-ikonet i processlinien, og der vælge: optag kun et nummer, så stopper screamer selv efter hvert nummer
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

SCREAMER RADIO

Indlægaf 19431225 » fre jul 20, 2007 12:43

Hej
Jeg er ny på dette område så jeg er i tvivl om jeg skal svare med et nyt indlæg eller hvordan? jeg synes ikke jeg kan se nogen steder hvordan jeg besvarer.
Jeg har prøvet at klikke på ikonet på proceslinien og der vælge kun 1 nummer,det er det samme man kan gøre under optag på værktøjlinien, men det virker ikke hos mig, jeg mener at have læst i Ludvigs beskrivelse at der oprettes en fil for hver musikstykke med kunsternavn og sangtitel, men jeg kan ikke finde denne beskrivelse i øjeblikket.
19431225

Re: SCREAMER RADIO

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 20, 2007 12:59

19431225 skrev:Jeg er ny på dette område så jeg er i tvivl om jeg skal svare med et nyt indlæg eller hvordan? jeg synes ikke jeg kan se nogen steder hvordan jeg besvarer.

Hvis du klikker på knappen Citer øverst i et indlæg, får du åbnet et nyt indlæg, hvor teksten er citeret. Det har jeg benyttet her (jeg har så klippet noget af din tekst væk, nemlig det jeg ikke svarer på). Hvis du klikker på Nyt indlæg, oprettes et nyt indlæg i samme tråd. Og hvis du klikker på Nyt emne oprettes en helt ny tråd (bør ikke bruges, hvis det drejer sig om det samme emne).

Men tilbage til dit oprindelige spørgsmål. Problemet er, at stationen enten ikke angiver kunstner og titel, eller at det sker i et format, som Screamer Radio ikke forstår. I så fald vil det hele blive optaget i én stor fil.

Der er desværre ikke nogen løsning på problemet - jeg har prøvet at spørge i programmørens forum. Du kan dog efterfølgende klippe det ønskede ud af filen med programmet MP3DirectCut:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multi ... ctcut.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » fre jul 20, 2007 12:59

Hej
Hvis du skal besvare et indlæg, kan du klikke på Skriv indlæg.
Det er ikke alle radiostationer, der sender de oplysninger endnu, men du kan starte Screamer, og vælge optag kun et nummer, i højrekliks-menuen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Gæst » fre jul 20, 2007 13:41

Jan Krag skrev:Hej
Hvis du skal besvare et indlæg, kan du klikke på Skriv indlæg.
Det er ikke alle radiostationer, der sender de oplysninger endnu, men du kan starte Screamer, og vælge optag kun et nummer, i højrekliks-menuen.

Det har jeg forsøgt men det virker ikke
Gæst

Indlægaf 19431225 » fre jul 20, 2007 13:45

Men tilbage til dit oprindelige spørgsmål. Problemet er, at stationen enten ikke angiver kunstner og titel, eller at det sker i et format, som Screamer Radio ikke forstår. I så fald vil det hele blive optaget i én stor fil.

Det er dr netradio dansktoppen, og der er det både kunstnernavn og sangtitel
19431225

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 20, 2007 13:58

19431225 skrev:Det er dr netradio dansktoppen, og der er det både kunstnernavn og sangtitel

Så er din Screamer Radio anderledes end min. Hos mig er der ingen af DRs stationer, der viser kunstner og titel.

P.S. Når du citerer, så læg mærke til, at der først står en kode i stil med [ quote = "navn" ] og sidst står koden [ / quote ]. Jeg har indsat mellemrum, ellers vises koden ikke. Du skal ikke slette koderne, det er dem, der viser det citerede med en anden baggrundsfarve som du kan se øverst her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Screamer Radio

Indlægaf 19431225 » fre jul 20, 2007 14:04

Hej
Hvis man går ind på dr.dk hjemmeside og finde netradio>dansktoppen så er der både navn og titel.
Men det som undrer mig er at jeg ikke kan optage et nummer af gangen?
19431225

Re: Screamer Radio

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 20, 2007 14:09

19431225 skrev:Hvis man går ind på dr.dk hjemmeside og finde netradio>dansktoppen så er der både navn og titel.

Problemet er, at oplysningerne om kunstner og titel sendes i et format, som Screamer Radio ikke kender. Derfor har Screamer Radio ikke oplysningerne. Og eftersom oplysningerne bruges til at adskille de enkelte numre og samtidig til at navngivne de optagne numre, så virker dette ikke med DRs stationer.

19431225 skrev:Men det som undrer mig er at jeg ikke kan optage et nummer af gangen?

Det kan man på alle de stationer, der sender oplysningerne i et format, som Screamer radio kan genkende. Prøv fx at optage fra Cool FM.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Scramer Radio

Indlægaf 19431225 » fre jul 20, 2007 20:27

Hej igen
Nu har jeg prøvet radioprogrammet som Ludvig anbefalede, men jeg får kun ca. 12-15 sekunder af hver sekvens og en masse andre filer med stationsnavnet og musikstykke med kunstnernavn og sangtitel ,de kommer med fortløbende numre, men kun med få sekunder.
Min opsætning er efter Ludvigs anvisning
19431225

Re: Scramer Radio

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 20, 2007 23:14

Hvilken station?

Jeg kan se, at mit forslag med Cool FM nok ikke var det bedste, fordi stationen funktionen til at sende små meddelelser - eller rettere reklame for stationen selv. Dermed kan Screamer Radio jo ikke tro andet, end at hver meddelelse betyder et nyt nummer. Så hvis det er Cool FM, så er det sikkert forklaringen.

Det vil være muligt at ændre dette i programmets indstillinger, men så vil opdelingen i forskellige numre ikke virke på de stationer, der gør det korrekt. Så inden jeg vil foreslå ændring i indstillingerne, skal du gøre op med dig selv, hvilken/hvilke stationer, du vil optage fra.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Screame radio

Indlægaf 19431225 » lør jul 21, 2007 19:25

Hej igen
Hvilke stationer vil du foreslå som virker perfekt.
Vedr. citer, når jeg markerer citer og derefter markere det jeg vil sende, kommer hele teksten med, er det noget jeg gør forkert?
19431225

Re: Screame radio

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 21, 2007 20:07

19431225 skrev:Hvilke stationer vil du foreslå som virker perfekt.

Jeg har desværre ikke tjek på, hvilke der virker fint med optagefunktionen. Jeg vil tro, de fleste udenlandske virker, men jeg har ikke den store erfaring med det, fordi jeg normalt bruger et styresystem, hvor Screamer Radio ikke kan bruges. Måske andre kan foreslå gode stationer, men det har jo også noget at gøre med din musiksmag

19431225 skrev:Vedr. citer, når jeg markerer citer og derefter markere det jeg vil sende, kommer hele teksten med, er det noget jeg gør forkert?

Du gør ikke noget forkert. Når du har klikket på Citer, vil hele teksten komme med. Du kan så redigere i det citerede ved fx at slette det, som du ikke svarer på. Og du kan opdele det citerede ved at kopiere citatkoderne og så indsætte dem de ønskede steder.

Her kan du se, hvordan ovenstående ser ud med koderne. Jeg kopieret og indsat citatkoderne, så dit indlæg er blevet opdelt i to, hvor jeg svarer under hver sin del:
Kode: Vælg alt
[quote="19431225"]Hvilke stationer vil du foreslå som virker perfekt.[/quote]

Jeg har desværre ikke tjek på, hvilke der virker fint med optagefunktionen. Jeg vil tro, de fleste udenlandske virker, men jeg har ikke den store erfaring med det, fordi jeg normalt bruger et styresystem, hvor Screamer Radio ikke kan bruges. Måske andre kan foreslå gode stationer, men det har jo også noget at gøre med din musiksmag

[quote="19431225"]Vedr. citer, når jeg markerer citer og derefter markere det jeg vil sende, kommer hele teksten med, er det noget jeg gør forkert?[/quote]

Du gør ikke noget forkert. Når du har klikket på Citer, vil hele teksten komme med. Du kan så redigere i  det citerede ved fx at slette det, som du ikke svarer på. Og du kan opdele det citerede ved at kopiere citatkoderne og så indsætte dem de ønskede steder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Screamer Radio

Indlægaf 19431225 » søn jul 22, 2007 10:53

Hej igen
Ok så slutter vi her, skal jeg afmelde nogen steder, eller stopper man bare med spørgsmålet
19431225

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne