Bruger du samme forum?
Jeg deler gerne, men det er meget nørdet, fordi phpbb2 er opdelt i en forfærdelig masse filer, og der skal rettes flere steder. Det gør det nærmest umuligt at fortælle, i hvilken fil og hvor i filen du skal indsætte lidt ekstra.
Desuden er min fælde ikke perfekt, engang ved lejlighed skal jeg have lavet det sådan, at det røde felt ikke vises, når først man er logget ind, men det har trukket ud med at få det lavet, simpelthen fordi det hele er så uoverskueligt.
Du skal også være opmærksom på, hvem dit forum henvender sig til. I mit forum er fælden perfekt, fordi jeg ikke forventer indlæg fra brugere, der ikke forstår dansk. Der har således ikke været et eneste spamindlæg, siden fælden blev oprettet. Men hvis fremmedsprogede skal kunne skrive, er fælden ikke så god, for så vil den kun stoppe spambotterne, men ikke dem som sidder manuelt og skriver spam.
Der findes officielle tilføjelser til phpbb2, heriblandt også nogle som stopper spam fra spambotter, og de er betydeligt nemmere at installere end min fælde. Dem kan du finde en oversigt over her:
http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ode=search
Sæt flueben ud for Security og klik på Submit.
Hvis du kun forventer brugere, der forstår dansk, og du vil benytte min fælde, vil det nemmeste nok være, at du installerer forummet, og jeg så sender dig de filer, jeg har ændret i. Dem kan du så bruge i stedet for de originale filer, og du kan via søgefunktionen i din tekst-editor finde de steder, jeg har ændret, og så udskifte spamkoden med noget andet end drøvtyggeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen