Kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kompozer

Indlægaf Bjarne Calundann » man aug 06, 2007 13:35

Jeg har download kompZer til windows, men kan ikke få det til at fungere da det kommer med en XMC Tolkningsfejl.
Hvad gør jeg forkert.
Bjarne Calundann

Re: Kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 06, 2007 14:32

Kommer fejlmeddelelsen, når du starter programmet, eller når du gør noget specielt?

Hvor vises fejlmeddelelsen?

Hvad er den præcise fejlmeddelelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Kompozer

Indlægaf Bjarne Calundann » tirs aug 07, 2007 15:33

Når jeg trykker på ikon KompZer åbner der en boks med følgende meddelse:
XML tolkningsfejl: Udefineret entitet Adresse://editor/content/editor.xul Linjenummer 247, kolonne 47:
<command id="cmd_refreshImages" Label="&refeshImages.label;" oncommand=goDoComand('cmd_refreshImages')"/>
<key id="stylekb" keycode="&cascadesMenuItem.keybinding;" oncommand="openCascadesDialog();"/>

herefter kan jeg lukke denne meddelse ned, men programmet åbner ikke.
Bjarne Calundann

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 07, 2007 15:56

Der er tilsyneladende gået noget galt under installationen. Prøv at afinstallere programmet via Tilføj eller fjern programmer-funktionen i Windows. Hent herefter en ny installationsfil og prøv så igen.

Hent KompoZer ved at klikke på linket Win32 installer på denne side:
http://kompozer.net
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Kompozer

Indlægaf Bjarne Calundann » ons aug 08, 2007 11:14

Jeg har afinstalleret KompoZer og installeret det igen fra det link du skrev, men den kommer med samme fejl.

Hvis jeg installer NVU er der ingen problemmer. Den kører fint.
Bjarne Calundann

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 08, 2007 11:28

Underligt! Prøv følgende:

Startknappen => Kør => skriv: %appdata% => OK => slet mappen KompoZer.

Afinstaller KompoZer via Tilføj eller fjern programmer-funktionen.

Startknappen => Denne computer => Drev C => Programmer => hvis du har en mappe, der hedder Kompozer, så slet den.

Nu skulle alle spor af den gamle installation være væk. Prøv så endnu engang at installere programmet.

Havde du for øvrigt også hentet programmet fra http://kompozer.net første gang?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Kompozer

Indlægaf Bjarne Calundann » fre aug 10, 2007 15:10

Jeg har søgt i alle mapper også skjulte, efter kompozer og fandt ingen spor.
Jeg tog igen kompozer ned fra den side som du anbefalder, samme fejl kommer frem.
Ja, jeg har kun taget programmet ned fra denne side.
Bjarne Calundann

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 12, 2007 1:39

Jeg har desværre ingen ide om, hvad der går galt. Jeg har lige prøvet at lave en ny installation her for at se, om det skulle være filen på KompoZers hjemmeside, der er beskadiget, men den virker helt fint.

Der er nok ikke andet at gøre end at nøjes med Nvu, indtil næste version af KompoZer udsendes - hvilket dog ikke skulle tage så lang tid.

Af ren nysgerrighed: Hvilken version af Windows bruger du?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Kompozer

Indlægaf Bjarne Calundann » søn aug 12, 2007 18:42

Jeg bruger Microsoft Windows XP Media Center Edition ver. 2002 samt service pack 2
Bjarne Calundann

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 13, 2007 10:16

Bjarne Calundann skrev:Jeg bruger Microsoft Windows XP Media Center Edition ver. 2002 samt service pack 2

Tak, det er rart at vide, hvis andre oplever samme problem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kriepigen » tors okt 18, 2007 17:04

Kim Ludvigsen skrev:
Bjarne Calundann skrev:Jeg bruger Microsoft Windows XP Media Center Edition ver. 2002 samt service pack 2

Tak, det er rart at vide, hvis andre oplever samme problem.

Tager ligge dette emne op igen...
Jeg oplever nemlig det samme.

Har med lethed førhen installeret Kompozer på min pc derhjemme, men når jeg skal hente programmet til min notebook, kommer fejlmeddelelsen:
Billede

Har flere gange forsøgt at afinstallere og installere det igen, men det virker bare ikke.
Kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 18, 2007 18:20

Kriepigen skrev:Tager ligge dette emne op igen...
Jeg oplever nemlig det samme.

Har du installeret seneste version? Ikke at det hjælper meget, for den indeholder en fejl i oversættelsen, dog ikke den her nævnte fejl.

Jeg har lavet en ny oversættelse, og jeg har lavet et installationsprogram til den nye version, men de er endnu ikke lagt op på KompoZers hjemmeside.

Du kan hente denne zip-fil:
http://kimludvigsen.dk/programmer/kompozer.zip.

Udpak zip-filen. Du skal installere oversættelsen (xpi-filen) i den gamle version af KompoZer, før du installerer den nye version af programmet. Alternativt skal du slette KompoZers profil [1], hvilket betyder, at du mister dine indstillinger i programmet, herunder fx oplysningerne i site-manageren.

Når oversættelsen er installeret eller profilen er slettet, kan du bruge installationsprogrammet. Hvis du sletter profilen, skal du selvfølgelig efterfølgende installere oversættelsen.

[1] Klik på Start => Kør => skriv: %appdata% => OK => slet mappen Kompozer.

P. S. Jeg sidder og knokler med at opdatere de gamle Nvu-sider, så de kommer til at handle om KompoZer. Siderne skulle gerne færdige engang i næste uge.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

...nu er den der...

Indlægaf Kriepigen » fre okt 19, 2007 7:03

Tak Kim

Jeg slettede den gamle fil (som i vejledning [1]), installerede det hele på ny og nu virker det.

Lyder godt med opdateringen af Nvu til Kompozer...jeg tror mange vil få glæde af det.
Kriepigen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne