Problemer med stilark i Kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med stilark i Kompozer

Indlægaf TMU » fre aug 17, 2007 0:37

Nu har jeg langt om længe fundet noget som kan bruges til at lave en hjemmeside af en glad amatør som mig - Kompozer. Meget fin vejledning her på siden. Meeen; når jeg laver stiløvelsen (bruger vejledningen til Nvu) og når til punket hvor en side skal laves, så kan jeg ikke finde det stilark jeg netop har oprettet?? Har prøvet at lukke kompozer og starte på igen men uden held. Har nu fulgt øvelse til punkt og prikke 4 gange uden resultat. Hvad gør jeg forkert?? Må ellers sige at dette er en super fantastisk side som jeg desværre først opdagede igår. Flot arbejde af Ludvigsen :wink:
Torben
TMU

Re: Problemer med stilark i Kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 17, 2007 13:34

Der er lidt forskel på Nvu og KompoZer, blandt andet i forbindelse med CSS-editoren. En ny version af KompoZer er på vej, og når den udkommer - og jeg lige har fået den oversat til dansk - vil jeg opdatere mine sider, så de kommer til at handle om KompoZer i stedet for Nvu.

Nå, men til dit problem med at oprette stilark:

Åbn CSS-editoren =>
klik på den lille sorte pil til højre for farvepaletten, og vælg Ekstern =>
ud for URL skal du skrive navnet på css-filen, fx stilark.css =>
klik på knappen Opret stilark =>
Du får nu vist stilarket i oversigten til venstre, markér stilarket =>
klik på farvepaletten for at få oprettet en stilregel =>
hvis du vil lave din egen regel, skal du skrive et punktum foran regelnavnet, fx .minregel - hvis du vil ændre egenskaber på en eksisterende regel, skal du undlade punktummet. Hvis du fx vil ændre størrelse eller farve på h1-overskrifter, skal du blot skrive h1.

Vend endelig tilbage, hvis det driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne