Kan man få Google til at fjerne søgeresultater? + BIGBROTHER

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan man få Google til at fjerne søgeresultater? + BIGBROTHER

Indlægaf Jørn » man okt 01, 2007 19:57

Hej Ludvigs Hjørne.

Ja - Kan man skrive til Google og få dem til at fjerne nogle søgeresultater?

Har prøvet at skrive på en adresse, hvorfra der kom et link til FAQ - Ikke personlige svar (Det var noget andet jeg spurgte Google om). Men en direkte e-mail, hvor man fik direkte svar fra har jeg endnu aldrig fundet.

Ved godt at jeg "optræder på slap line" et par steder når man søger på mit navn eller e-mail adresse - Fordi jeg har stillet nogle tåbelige spørgsmål i et par Fora. Ok ... Har også set et link til en "Service", som har registreret alle besøg i nogle kunst binary kunst-nyhedsgrupper.

I dag prøvede jeg at Google på en anden af mine e-mail adresser - Og lige midt på skærmen kunne man se hele min adresse ... Nummer, sal, side, men ikke telefonnummer eller skonummer ;-)
Og det var kun fordi jeg havde skrevet til et bibliotek nord for København, som havde haft en udstilling med Arne Ungermann, som vores yngste datter gerne ville købe en bestemt plakat af. Jeg kunne , ved at trykke på linket se at jeg havde nævnt hendes fulde navn, som er lidt specielt. Og på et andet link kunne man læse min ældste datters fulde navn, fordi jeg havde spurgt efter noget hun søgte. Hun har også et specielt navn.

Disse link kunne jeg godt tænke mig at få slettet - Fordi pigerne ikke syntes det er morsomt at være på nettet. Heller ikke min kone, forøvrigt, som jeg også har været uforsigtig nok til at nævne navnet på. Og ... De har advaret mig et par gange om ikke at blive så personlig. De ved ikke noget om det jeg fortæller her. Fordi jeg ikke vil gøre dem nervøse. Men kunne jeg få slettet disse par sider ville det være rart for min samvittighed.

Men det kan vel ikke lade sig gøre nu - Hvor jeg igen har dummet mig?

:arrow: Tilføjelse.
Jeg gik tilbage for at kigge på det link, som fortalte om min nyhedspruppe aktivitek. Det hedder NETSCAN og har med Microsoft at gøre. Syntes ærlig talt det virker meget BIG BROTHER agtigt. Man kan se alle de nyhedsgrupper en Profil har besøgt, om man bruger alias (Jeg havde f.eks brugt J@rn et par gange) Også besøg i grupper, hvor man bare havde kigget uden at skrive indlæg kan man se. Ja man kan sågar abonneret på et FEED om forskellige Profiler, ser det ud til... Man skal bare indtaste en e-mailadresse - så kommer der oplysninger om hver en nyhedsgruppe denne person besøgte indenfor en periode. Prøv selv.
http://netscan.research.microsoft.com/a ... .aspx?auth
Det var denne side, hvor jeg fjernede min Profil fra, derfor er den blank, men kan hurtig blive fuld - med en eller anden e-mail.

Og hvad skal det bruges til? Ja, jeg har stor lyst til at skrive tilbage om hvad F... meningen er med dette - Om der føres statestik o.lign. For det er da ikke helt almindeligt - Eller er det?
Med Venlig Hilsen
Jørn ;-)
Jørn

Geografisk sted: København N

Re: Kan man få Google til at fjerne søgeresultater? + BIGBRO

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 02, 2007 0:05

Jørn skrev:Kan man skrive til Google og få dem til at fjerne nogle søgeresultater?

Hvis det er søgeresultater fra nyhedsgrupperne, så kan man vist godt. Men du risikerer, at indlæggene stadig findes andre steder. Jeg har ikke lige kunnet finde ud af, hvordan man sletter indlæg fra Google Grupper, det nærmeste jeg er kommet er denne side:
http://groups.google.com/support/?hl=en

Du kan også slette indlæg fra dit eget nyhedsgruppeprogram, men det vil ikke slette dem fra alle servere. Jeg kan ikke lige huske, om de vil blive slettet fra Google Grupper. Du sletter normalt dine egne indlæg ved at markere indlægget og vælge Slet eller Annuller meddelelse eller noget lignende - punktet findes normalt under menupunktet Rediger.

Hvis søgeresultaterne er fra en hjemmeside, må du have fat i hjemmesiden og få dem til at slette indlægget.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørn » tirs okt 02, 2007 6:51

Tak Kim, som Skrev:
Hvis det er søgeresultater fra nyhedsgrupperne, så kan man vist godt. http://groups.google.com/support/?hl=en

Nej det er ikke noget med nyhedsgrupperne. Hverken Google Grupper eller usenet. De må gerne være der. Det er mest et søgeresultat, hvor jeg skrev til biblioteket i Humlebæk om en Arne Ungermann plakat, hvor Google så skriver min fuldstændige adresse midt på siden og klikker man på det kan man se hvad vor ene datter hedder, fordi jeg igen var for privat.

Hvis søgeresultaterne er fra en hjemmeside, må du have fat i hjemmesiden og få dem til at slette indlægget.[/quote]

Vi har ingen hjemmeside.
Med Venlig Hilsen
Jørn ;-)
Jørn

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 02, 2007 10:31

Jørn skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Hvis søgeresultaterne er fra en hjemmeside, må du have fat i hjemmesiden og få dem til at slette indlægget.

Vi har ingen hjemmeside.

Det er heller ikke jeres eventuelle hjemmeside, jeg tænkte på, men om det var en hjemmeside som adressen ligger på - hvilket det jo er. Du må skrive til Humlebæk Online og prøve at overtale dem til at fjerne indlægget.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørn » tors okt 04, 2007 6:05

Kim Ludvigsen skrev:
Jørn skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Hvis søgeresultaterne er fra en hjemmeside, må du have fat i hjemmesiden og få dem til at slette indlægget.

Vi har ingen hjemmeside.

Det er heller ikke jeres eventuelle hjemmeside, jeg tænkte på, men om det var en hjemmeside som adressen ligger på - hvilket det jo er. Du må skrive til Humlebæk Online og prøve at overtale dem til at fjerne indlægget.

Undskyld misforståelsen - Fik efter lidt detektivarbejde (Ringede til Humlebæk Bibliotek), for der var ingen adresse af nogen art eller telefonnummer fat på Admin, som 10 minutter efter havde slettet mit lille spørgsmål. Fint nok. Min datters navn kan ikke ses lige dér mere.
Men linket med adresssen står der jo stadig, så alle kan se hvilken fupmager jeg er - de andre links står Copenhagen - fordi ikke ret mange i udlandet kender min by, som er en del af Storkøbenhavn - Og oprindelig er jeg Københavner, derfor skrev jeg det. Men nu er jeg afsløret ;-)
Med Venlig Hilsen
Jørn ;-)
Jørn

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne