Problemer med spammails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med spammails

Indlægaf Gæst » man maj 19, 2008 14:16

Hej

Jeg har fornyligt installeret Mozilla Firefox og Thunderbird. Det har fungeret fint, men jeg er kommet i tvivl om jeg har sat Thunderbird rigtigt op ?. Pga. renovation af vinduer i ejendommen er min pc ude af drift her mandag-tirsdag. Derfor gik jeg på Stofa's webmail på arbejde. Der lå næsten 10 mb af spammails !!!. Størstedelen hedder noget i stil af:

Mail delivery subsystem: Delivery unsuccesfull

Mail delivery system: Undelivered mail returned

Mailer-daemon osv. : failure notice

Jeg har en mistanke om, at Thunderbird måske fejlagtigt er blevet sat op til at svare tilbage på spam. Halvanden time efter, at jeg havde slettet de små 10 mb var der allerede 40 spammails i boksen igen.

Spurgte en kollega som også har Stofanet. Hun havde ikke fået det store antal mails som mig.

Mvh.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 19, 2008 14:31

Problemet har ikke noget med Thunderbird at gøre. Du har været udsat for det, der kaldes et Joe Job. Det vil sige, at en spammer har benyttet din adresse som afsenderadresse, når han har udsendt sin spam.

Når en spammer udsender spam, sendes der altid til en hel masse adresser, som ikke eksisterer, og hver gang han har ramt en sådan adresse, ryger der et svar tilbage til din adresse, fordi det er din adresse, der er brugt som afsenderadresse.

Du kan ikke gøre noget ved problemet, udover at glæde dig over, at spammeren sikkert ikke bruger din adresse igen, og at det derfor kun er et spørgsmål om tid, før du slipper for flere mails.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne