KompoZer viser fejl 530, for mange klienter connected.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

KompoZer viser fejl 530, for mange klienter connected.

Indlægaf Lautrop » tors okt 25, 2007 10:17

Når jeg åbner KompoZer og vil redigere i en side kommer en fane frem som fortæller: 530 desværre, maximum antal af klienter ( 5 ) for denne bruger er allerede connected.
Det sker selv om komputeren lige er blevet tændt og ingen andre end mig arbejder på den pågældene side. Nogen idé om hvad det kommer af ?
Lautrop

Re: KompoZer viser fejl 530, for mange klienter connected.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 25, 2007 13:08

Er det en side, som ligger på nettet? I så fald kan jeg forestille mig, at serveren ikke tillader flere end fem samtidige forbindelser, men at KompoZer prøver at åbne flere forbindelser fx for at hente flere billeder ad gangen.

Hvad sker der i forbindelse med fejlen? Jeg tænker fx på, om der mangler billeder på siden eller noget i den stil. Hvis der mangler billeder, så prøv at højreklikke på fanebladet, og vælg Genindlæs billeder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 25, 2007 13:20

En løsning, hvis det er fordi der oprettes for mange forbindelser af KompoZer:

Hent og installer udvidelsen About Config til KompoZer, den kan hentes direkte vis dette link:
http://extensions.geckozone.org/xpi/tb/ ... .6-int.xpi

Gem udvidelsen på din computer (via et højreklik på linket, hvis du bruger Firefox) => åbn KompoZer => menupunktet Funktioner => Udvidelser => klik på knappen Installer => find udvidelsen og klik på OK => Luk udvidelsesvinduet og genstart KompoZer efter installationen.

Klik på menupunktet Funktioner => About:config => et nyt vindue åbnes, i feltet ud for Filter skriver du: connect => dobbeltklik på linjen network.http.max-connections-per-server, og ændr værdien til 5.

Det burde være nok, ellers kan du evt. også prøve at ændre værdien for network.http.max-connections til 5.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tak for hjælpen

Indlægaf Lautrop » fre okt 26, 2007 12:45

Jeg tror du har ramt rigtigt med mit problem. Men jeg arbejder på Mac og det ser ud til at være et problem at lægge undvigelser ind. Efter at have indstaleret den nye version af KompoZer har jeg igen prøvet med sprog pakken og nu med Config og det dutter ikke.
Men tak for hjælpen.
Lautrop

Re: Tak for hjælpen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 26, 2007 12:59

Det burde ikke gøre nogen forskel, at du bruger Mac, med hensyn til installation af udvidelser. Der kan dog muligvis være et problem med sprogpakken - det mener jeg i hvert fald at huske, der har været i forbindelse med installation af sprogpakken til Nvu på visse udgaver af Linux.

Hvordan har du forsøgt at installere udvidelsen, og hvilken fejl/fejlmeddelelse får du?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lautrop » fre okt 26, 2007 17:09

Jeg får først pakken(kpz-langpack-daDK.xpi og AboutConfig-0.6-int.xpi ) ned på mit skrivebord med firefox.
Dernest går jeg til Tools i KompoZer og under Extensions jeg trykker det lille plus i nederste venstre hjørne og " Select an extension to install" kommer frem.
Jeg vælger den ønskede extension som ligger på mit skrivebord, et nyt vindue kommer frem der advare mig om evt. uønsket software.
Jeg giver " permission" og trykker på den aktive knap " install Now".
Derefter kommer jeg automatisk tilbage til " Extensions " som er tom.
Jeg lukker KompoZer ned og starter igen.
Den extension jeg har installeret er ikke at finde under extensions og med sprog pakken er den heller ikke aktiv og heller ikke at finde under "check spelling " hvor kun Engelsk/USA sprogpakke er installeret.
Hilsen Simon
Lautrop

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 26, 2007 19:13

Jeg kan ikke sige andet end, at du gør det helt rigtige. Eneste forskel på min KompoZer er, at jeg ikke har det lille plus i udvidelsesvinduet, men du får åbnet vinduet til at vælge en udvidelse, så det må jo være godt nok.

Det burde være muligt at ændre indstillingen for antallet af forbindelser manuelt i en tekstfil - det vender jeg lige tilbage med.

Med hensyn til oversættelsen: Bruger du den nyeste version af KompoZer (0.7.10)? Og er det sprogpakken på kompozer.net, du har brugt?

Du kan evt. prøve denne sprogpakke i stedet:
http://80.62.45.5/projekter/kpz-langpack-daDK.xpi

Jeg er ved at opdatere sprogpakken, fordi den på hjemmesiden reelt er til version 0.7.7. Der er stadig nogle mangler i sprogpakken, og jeg tror ikke, der er ændret noget, som kan gøre en forskel, men det er da et forsøg værd.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 26, 2007 19:23

Kim Ludvigsen skrev:Det burde være muligt at ændre indstillingen for antallet af forbindelser manuelt i en tekstfil - det vender jeg lige tilbage med.

Og det tog ikke så lang tid at finde ud af og afprøve:

Du skal finde KompoZers brugerdata. Jeg har ikke styr på Mac, men de bør ligge på denne placering:
~/Library/KompoZer
Åbn undermappen Profiler og undermappen med det underlige navn i stil med "tilfældigetegn".default

Sørg for at KompoZer er helt lukket. Find filen prefs.js, og åbn den med en tekst-editor. Det skal være en editor, der ikke indsætter specielle koder i filerne, men som gemmer dem i ren tekst.

Nederst i filen indsætter du denne linje:
user_pref("network.http.max-connections-per-server", 5);

Gem og luk filen. Kryds fingerene og tjek, om det nu virker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lautrop » fre okt 26, 2007 21:37

Kim du er en guru ! Tak for hjælpen.
Lautrop

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 27, 2007 7:00

Fik du det også til at virke med sprogfilen?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lautrop » søn okt 28, 2007 18:09

Undskyld det sene svar, jeps også sprogprofilen. Jeg havde installeret KompoZer på skrivebordet og ikke under pogrammer. Det lyder dumt men det fungerede fint til der skulle laves "Udvidelser".
Lautrop

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne