mail vil ikke køre

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

mail vil ikke køre

Indlægaf larsplovmann » lør jul 22, 2006 15:40

Hej..
Jeg har et lidt mærkeligt problem.... Siden jeg er gået over til Surftown, kan jeg simpelthen ikke få oprettet min email i Thunderbird......

Jeg har også en email konto gennem TDC, og den kan jeg nemt få oprettet i Thunderbird, men altså ikke den fra Surftown... Kan nogen måske hjælpe mig her ??

Mvh. Lars Plovmann
larsplovmann
 

Re: mail vil ikke køre

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 22, 2006 15:48

larsplovmann skrev:Jeg har et lidt mærkeligt problem.... Siden jeg er gået over til Surftown, kan jeg simpelthen ikke få oprettet min email i Thunderbird......


Er det forbindelsen til Surftown, der kikser, eller hvor går det galt? Og får du en fejlmeddelelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

mærkeligt mail problem

Indlægaf lars plovmann » søn jul 23, 2006 1:53

Hej igen..

Ja det må være noget med password / adgangskode der driller lidt, for den skriver " afsendelsen af adgangskoden mislykkedes"....
Har simpelthen prøvet at bytte det hele ud så mange gange og der er intet af det der vil virke...

Der er noget med at den udgående port ikke skal stå til 25 som normalt men 587, og det har jeg også prøvet mange gange.....

Desværre er der ikke en mailopsætning liiige på Thunderbird på Surftown.. Kun til alle andre :-(
lars plovmann
 

Re: mærkeligt mail problem

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 23, 2006 6:22

lars plovmann skrev:Ja det må være noget med password / adgangskode der driller lidt, for den skriver " afsendelsen af adgangskoden mislykkedes"....


Får du fejlen, når du henter eller sender mail?

Der kan være problemer med at sende mail via Surftowns server, idet TDC normalt spærrer for port 25, men du skulle meget gerne kunne hente.

Med hensyn til at sende, har du to muligheder. Du kan enten bruge TDCs server, eller du kan ændre portnummeret, sådan som du har prøvet. I den forbindelse: Hvor har du ændret portnummeret?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Gæst » søn jul 23, 2006 12:21

Hej igen...

Det er når jeg forsøger at hente post, men jeg kan heller ikke sende.... Jeg vil lige sige at jeg kun har brugt Surftown i lidt tid, Inden det brugte jeg Web 10, Der havde jeg ingen proglemer med posten, men desværre var de tit nede....

På Surftown er der en guide til TB, Og den har jeg osgå prøvet at følge, men nej nej :-D Der bliver det godt nok oprettet som en IMAP i stedet for en pop3, men det burde jo ikke kunne gøre den helt store forskel, skulle det ??
Portnummeret har jeg ændret under udgående mail/post... altså der der stod 25... den har jeg så ændret til 587..

Jeg har /havde jo TB INDEN jeg skiftede til surftown, og jeg har brugt den sammme opsætning, blot har jeg ændret ind / ud, angangskode osv. Det var udelukkende for at få alle mine mails og indstillinger med...

Nu har jeg så fået ny pc, installerede TB igen, tog en backup med Mozbackup, og smed det ind på den nye pc... Ændrede de omtalte ting, men det VIL ikke virke..

På surftowns foum kan man læse at flere åbenbart har de samme problemer som jeg, og får fuldstændig den samme fejl meddelse... Det er ikke lykkedes mig at finde nogen der har skrevet hvordan de har fået det til at virke..
Gæst
 

Indlægaf Gæst » søn jul 23, 2006 12:24

Hej Igen..

Kan du egentlig fortælle mig hvorfor jeg ikke kan logge på her ?? Jeg har endda oprettet mig igen, men hvergang jeg vil logge ind får jeg at vide det er et forkert kodeord eller brugernavn ??? Jeg skrev det enda ned da jeg oprettede mig!!!!!!!!'

Mvh. Lars Plovmann
Gæst
 

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 23, 2006 12:45

Anonymous skrev:Det er når jeg forsøger at hente post


Ok, så er der noget grundlæggende forkert. Havde det kun været ved afsendelse kunne det være TDCs portblokering.

Lad os først prøve at få hentning af mail til at virke. Prøv at oprette en ny konto:

Funktioner =>
kontoindstillinger =>
sæt mærke ud for E-mail-konto =>
Næste =>
Skriv dit navn og din mail-adresse i de to felter =>
Næste =>
mærke ud for POP =>
Indgående server: mail."ditdomæne".dk =>
Næste =>
Indgående brugernavn: "dit brugernavn hos Surftown" =>
Næste =>
Kontonavn: skriv et valgfri navn, fx "Surftown" =>
Næste =>
Færdig =>
Luk kontoindstillingerne.

Nu skulle du gerne kunne hente mail - første gang bliver du bedt om at indtaste adgangskoden til kontoen.

Meld tilbage, om du har fået det til at virke, så går vi videre til afsendelse af mail.

Virker det ikke, så slet kontoen og prøv forfra. Fejlmulighederne er især feltet ud for indgående server og dit brugernavn hos Surftown.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 23, 2006 12:46

Anonymous skrev:Kan du egentlig fortælle mig hvorfor jeg ikke kan logge på her ??


Når du står ved login-felterne, så prøv at bede om at få tilsendt din login-kode.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » søn jul 23, 2006 13:07

Hej Kim
Ifølge det 5. indlæg - bliver posten oprettet som IMAP, kan det ikke være forskellen ?
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 23, 2006 13:15

Jan Krag skrev:Hej Kim
Ifølge det 5. indlæg - bliver posten oprettet som IMAP, kan det ikke være forskellen ?


Jeg har desværre ikke tjek på IMAP, så jeg ved det ikke. Men hvis det er der fejlen ligger, bør det virke ved oprettelsen af en ny konto som beskrevet ovenfor.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf lars plovmann » søn jul 23, 2006 20:39

HURRRRAAAAAAAAA
:P

Det lykkedes !!!!!!!! Men jeg afinstallerede TB, fjernede det som jeg havde backet up fra den tidligere, instal. på ny og oprettede nye kontoer, så kører det igen....

Mange tak for hjælpen.....
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann
lars plovmann
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: søn jul 23, 2006 1:55
Geografisk sted: 7800 Skive


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster

cron