Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird

Indlægaf ersten » man jul 24, 2006 18:14

Jeg har på Thunderbird 5 konti. Når jeg åbner er der ingen problemer. Men hvis jeg f.eks. senere "Henter" er jeg tit ude for, at en af disse konti beder om password. Dette får den oplyst og samtidig besked på at gemme koden. Resultatet er dog ikke godt, da passwordet bliver afvist. Det er altid den samme konto og som sagt kun af og til. F.eks. også hvis der søges automatisk.
Erik J
ersten
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:49

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 24, 2006 19:50

erik skrev:Resultatet er dog ikke godt, da passwordet bliver afvist. Det er altid den samme konto og som sagt kun af og til. F.eks. også hvis der søges automatisk.


Lige for at forstå det rigtigt: Er det kun nogle gange, du ikke kan hente mail fra kontoen, eller er det kun nogle gange du får fejlmeddelelsen?

Eller sagt på en anden måde: Kan du overhovedet hente mail fra den pågældende konto?

Er det fem helt forskellige konti, eller er nogle af dem aliasser eller konti med ens brugernavn/adgangskode på samme mailserver?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf ersten » man jul 24, 2006 20:43

Hvis jeg som nævnt åbner TB er der ingen problemer. Problemet opstår, hvis jeg i forvejen er inde i programmet og arbejder der. Hvis jeg så trykker på HENT sker det nogen gange at den meddelelse kommer. Og det er kun på den ene konto, de andre er så OK. De er faktisk lavet med standardkonto som udgangspunkt med ens brugernavn/adgangskode
Når problemet opstår går jeg ud af TB, logger op igen og så er problemet løst indtil jeg senere igen HENTer - men altså ikke hvergang.
Erik J
ersten
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:49

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 24, 2006 21:23

erik skrev:Hvis jeg så trykker på HENT sker det nogen gange at den meddelelse kommer. Og det er kun på den ene konto, de andre er så OK.


Hvad sker der, hvis du kun henter mails fra én konto ad gangen via pilen til højre for Hent-ikonen? Slå evt. automatisk hentning fra, så Thunderbird ikke risikerer at opdatere selv samtidig, og vent nogle sekunder efter en opdatering er færdig, før du opdaterer den næste konto.

erik skrev:De er faktisk lavet med standardkonto som udgangspunkt med ens brugernavn/adgangskode


Det lyder næsten, som noget jeg oplevede hos en der henter mail fra min mailserver. Han har to konti på computeren, og begge konti henter fra den samme mailboks på serveren. Hvis de forsøger at hente samtidig, får han en advarsel i stil med den du får (han bruger Outlook).

Hvis min formodning er korrekt, så burde du ikke få fejlmeddelelsen, hvis du opdaterer dine konti enkeltvis som nævnt ovenfor.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf ersten » man jul 24, 2006 21:59

Jeg har prøvet fremgangsmåden som du foreslår. Altså at HENTe hver enkelt konto frem. STANDARD-kontoen er så OK. Men nu skal jeg så til gengæld indtaste adgangskode til hver enkelt konto, og adgangskoden bliver nu ikke accepteret
Erik J
ersten
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:49

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 24, 2006 22:26

erik skrev:STANDARD-kontoen er så OK. Men nu skal jeg så til gengæld indtaste adgangskode til hver enkelt konto, og adgangskoden bliver nu ikke accepteret


Jeg kan kun se tre muligheder:
Enten er der fejl i koden, eller der er et opsætningsproblem på serveren, eller du forsøger at gøre noget, som ikke er muligt.

Koden burde være ok, eftersom du nogle gange kan hente mails til de pågældende konti. Jeg hælder mest til den sidste mulighed, men jeg har endnu ikke forstået din opsætning.

Du skriver: "De er faktisk lavet med standardkonto som udgangspunkt med ens brugernavn/adgangskode."

Befinder de sig på den samme mailserver?

Er der oprettet flere mailbokse på serveren, eller samles mails til alle konti i den samme mailboks?

Hvis du har ens brugernavn og adgangskode, må de næsten ligge i samme mailboks. Og hvis det er tilfældet, er der tale om den samme fejl, som jeg oplevede med Outlook'en. Løsningen der var at kun hente mails fra den ene konto, eftersom de lå samlet blev de alligevel alle hentet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf ersten » man jul 24, 2006 23:22

Det kan somme tider være lidt svært at udtrykke sig nøjagtigt. Jeg tror dog, at jeg er nået så vidt, at løsningen er som du beskriver. Når jeg henter på min standardkonto skal jeg nemlig ikke logge på med adg.koder mv. Går jeg derimod videre til de øvrige 4 konti, kræver de adg.kode og vil ikke acceptere dette.
Jeg tror således at jeg har forstået, hvad jeg kan gøre, men indrømmer at jeg har svært ved at se hvorfor det ikke er hver gang, at der kræves ad.kode.
Men takker da for hjælpen.
Erik J
ersten
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster