Import af TB profil

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Import af TB profil

Indlægaf sjag » lør okt 23, 2010 8:52

Hej Forum
jeg har skiftet pc og har gemt min TB profil på en ekstern hd for at kunne importere den til den ny pc. Jeg har ikke taget en backup som jeg nu kan se jeg skulle have gjort i stedet :cry:
Nu har jeg installeret TB men kan ikke finde ud af at importere den gamle profil og anvende den som default profil.
Har forsøgt at placere den i den rigtige folder og slette default profilen, altsammen uden held.

Håber én af jer kan hjælpe !

Mvh Karsten SJAG
sjag

Re: Import af TB profil

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 23, 2010 9:54

Det, du har gjort, svarer til en backup, så det er helt fint.

Er du sikker på, at du har kopieret korrekt? Det er ikke mappen c:\programmer\thunderbird, du skal kopiere.

Og når du indsætter mappen på den nye computer, skal Thunderbird være lukket.

Du kan evt. starte forfra, følg denne guide:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... ier_profil
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf sjag » lør okt 23, 2010 10:07

Tak for svar
det er selve profilen jeg har kopieret (g208x04j.default).
Jeg har prøvet at afinstallere TB og placere profilen i TB profil mappen "C:\Users\Karsten\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles" i stedet for den gamle profil.

Men nu kan jeg ikke starte TB "Thunderbird kører allerede, men svarer ikke. For at åbne et nyt vindue, skal du først afslutte den eksisterende Thunderbird proces, eller genstarte dit system."

Men TB kører ikke i følge windows joblisten.

Jeg har vist fået rodet godt rundt i det hele !

mvh Karsten SJAG
sjag

Indlægaf Klattrup » lør okt 23, 2010 10:18

I C:\Users\Karsten\AppData\Roaming\Thunderbird har du da ændret stien til Path=Profiles/g208x04j.default i profiles.ini
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 23, 2010 10:21

Problemet er bl.a at du ikke har fået kopieret profilen korrekt. Selve profilen er kopieret, men der ligger en henvisning til profilen i mappen ovenover, og den peger nu på en forkert mappe på den nye computer.

Start forfra:
Slet mappen C:\Users\Karsten\AppData\Roaming\Thunderbird
Og kopier så mappen Thunderbird fra den gamle harddisk og over i Roaming

Eller benyt Klattrups metode.

Så burde det virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf sjag » lør okt 23, 2010 10:25

Nej jeg har ikke ændret noget udover at indsætte profilen !
Men det har jeg nu, og det funker.
Tusind, tusind tak :D :D :D

Det har kostet blod sved og tårer indtil jeg fandt på at spørge her.

Nu mangler jeg bare at blive i stand til at sende mails ud, men det kan jeg se andre også bøvler med. Det har virket indtil for en måneds tid siden.

Mvh Karsten SJAG
sjag

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 23, 2010 11:47

Hvad sker der, når du prøver at sende? Hvis du får en fejlmeddelelse, så giv os den præcise tekst.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf sjag » lør okt 23, 2010 12:43

Jeg får denne fejlmedd.:
Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Meddelelsen kunne ikke sendes fordi forbindelsen til SMTP-serveren smtp.[navn].dk mislykkedes. Serveren er måske nede eller afviser SMTP-forbindelser. Undersøg om dine SMTP-serverindstillinger er korrekte og prøv igen eller kontakt serveradministratoren.

Det har virket efter jeg gik fra gammel til ny pc, men er som sagt holdt op med at fungere.
Jeg har talt med supporten hos min udbyder, men det pudsige er at det er holdt op med at fungere uden at der er ændret nogetsteds.

Men jeg har ikke brugt så meget krudt på det på det seneste efter jeg har været nødt til at geninstallere den nye pc. Er det ikke rigtigt at andre har fået bøvl med at sende mails for nyligt ?

Mvh Karsten sjag
sjag

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 23, 2010 14:34

Der er ikke nogen generelle problemer med at sende, så det må være indstillingerne, der er forkerte, problemer med netværket eller lokale problemer. Lokale problemer kan være en firewall, der blokerer, og det er måske det mest sandsynlige med den pågældende fejlmeddelelse.

Prøv at tjekke, om din firewall blokerer Thunderbird eller den port, som SMTP-serveren bruger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne