Thunderbird søgning virker kun delvist

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird søgning virker kun delvist

Indlægaf Jan Hegnsmand » man jun 25, 2012 21:44

Thunderbird kan ikke finde alle mails vha. den globale søgefunktion, og det er ikke ens, hvad den kan finde eller ej.
Hvis jeg søger på en mail adresse eller emne, finder Thunderbird alle mails, som svarer til søgekriterierne.
Hvis jeg søger på ord i indholdet kan nogle mails findes, men andre ikke.
Konkret har jeg sendt 8 mails til en bestemt mail adresse. De kan alle findes ved søgning på mail adressen.
Ved søgning på personens navn (Hej Ole.....), kan Thunderbird finde den mail jeg har sendt ham i dag, men ikke de tidligere mails, jeg har sendt, ligesom den ikke finder de 2 mails, Ole har sendt mig.
Resultatet er ens, uanset om jeg skriver Ole med stort eller lille.
Ved søgning på ordet "Roskilde" kommer tilsyneladende alle mails (52 stk) hvor dette ord indgår uanset om "Roskilde" står i emne linjen eller i indholdet.
Ved søgning på ordet "Hej" kommer ca. 70% af de mails, som indeholder dette ord.
Jeg har forsøgt at slette filen global-messages-db.sqlite, hvilket, så vidt jeg kan læse på nettet, skulle fremprovokere en ny indexering.
Jeg har forsøgt at re-indexsere hver enkelt mappe ved at vælge rediger --> egenskaber --> reparer mappe.
Intet hjælper.
Vi er 2 som tilgår samme mails fra hver sin pc.
Vi kører IMAP og har ca 1 Gb mails.
For 2 uger siden blev vores mail flyttet til en anden server hos vores udbyder, og bagefter måtte vi gen-abonnere på mapperne og hente brevhovederne ned igen.
I dag er der kommet en opdatering til Thunderbird.
Vi har haft problemet længe, men i mindre grad.
Nogen forslag ?

Venlig hilsen
Jan
Tlf 60 87 83 40

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:13.0) Gecko/20100101 Firefox/13.0.1
Jan Hegnsmand
 

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster

cron