slette kontaktperson

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

slette kontaktperson

Indlægaf Dorte » tirs jan 20, 2015 11:05

Tak for en super hjemmeside. Som ny bruger af thunderbird hjælper du mig meget tit. Jeg beklager hvis dette spørgsmål har været der før. Jeg forsøgte at søge men fandt det ikke.
Jeg vil gerne slette en person både fra adresselisten (det er lykkedes) men også så adressen ikke dukker op i en mail når jeg skriver navnet eller noget af navnet. Helt konkret handler det om, at jeg kommunikere ofte med en Gitte og nu er der kommet en ny Gitte til som jeg ikke kommunikere med (kun en enkelt gang) og hun dukker op som nr. 1 i mailadresselinien. Hende vil jeg gerne "af" med, da jeg et par gange (på grund af egen dumhed) har fået sendt mail til hende. I outlook kan man blot dele i den linie men det synes jeg ikke går her. Håber det er en lille ting der hurtigt kan svares på.
Venlig hilsen
dorte

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:35.0) Gecko/20100101 Firefox/35.0
Dorte
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs jan 20, 2015 11:01

Re: slette kontaktperson

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 20, 2015 11:56

Du kan nemt slette uønskede personer, når du komponerer en ny mail.

Hvis du ikke får vist dine kontakter i venstre side af vinduet, så tryk på tasten F9.
Et sidepanel åbnes nu med dine kontakter.
Brug søgefeltet i sidepanelet til at søge efter den uønskede kontakt.
Markér kontakten med musen, og tryk på tasten Delete (eller højreklik og vælg Slet)
Bekræft, at du vil slette kontakten.
Luk evt. sidepanelet med et nyt tryk på F9.

Du kan også slette personer inde fra selve adressebogen, men ovenstående er nemmest, når du generes af uønskede kontakter ved skrivning af en ny mail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster