Libre Office. Lighedstegnet kan ikke vises.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Libre Office. Lighedstegnet kan ikke vises.

Indlægaf Berndt » tirs feb 24, 2015 19:40

Jeg bruger bl.a LibreOffice calc. i forbindelse med korrekturlæsning af tyske og danske tekster. Kolonne A = linienummerering - kolonne B = dansk tekst - kolonne C = tysk tekst. Kolonne D bruges til markering af, at oversættelsen er læst, dvs. "hvor lang jeg er kommet". Kolonnerne E - F - G er beregnet til rettelser og/eller kommentarer.
Nu har jeg opdaget, at lighedstegnet (=) ikke kommer frem, når jeg trykker på Shift+ Nul (altså tasten med de 3 tegn -> = 0 } )
Der kommer i stedet en sammenhængende linie foroven (svarende til _____ )
men altså foroven, dvs. i samme vandrette plan som som disse > ´´´´´´´´´´.

Jeg har ikke bemærket det tidligere og er i tvivl, om jeg egentlig har brugt lighedstegnet = i LibreOffice calc. før.
Men hvad kan årsagen være? - Kan jeg gå ind et sted og få tegnet frem, så det virker ligesom i alle andre programmer?

På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:35.0) Gecko/20100101 Firefox/35.0
Mvh.
Berndt
Berndt
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: man okt 08, 2007 23:49
Geografisk sted: Sjælland

Re: Libre Office. Lighedstegnet kan ikke vises.

Indlægaf Karl Erik » ons feb 25, 2015 17:49

Jeg kan ikke genskabe det du oplever her hos mig, så det bliver kun til gæt. Men jeg vil foreslå at du sikre dig at feltet er formateret til tekst. Det kunne også være noget autokorrektur som du kan finde under "Funktioner".
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Libre Office. Lighedstegnet kan ikke vises.

Indlægaf Berndt » ons feb 25, 2015 23:25

Hej Karl Erik.

Der er jo ingen problemer med at skrive teksterne, og alle tegn gengives korrekt - undtagen altså =
Jeg har nu prøvet at eksperimentere lidt i Autokorrektur under Funktioner - men intet hjælper.

Hvis jeg som et forsøg skriver 5 gange lighedstegn ( ===== ) efter hinanden, kommer der bare en lang linie for oven, som sagt.
Men i Indtastningslinien - den lange hvide bjælke oven over skemaet, som viser den tekst, man fx skriver i kolonnerne E, F eller G - vises lighedstegnene korrekt, altså 5 gange lighedstegn ( ===== ).

Hvis der ikke er andre muligheder, kan jeg til nød bruge --> ( fx: 4 x 4 --> 16 ), har jeg fundet ud af.
Mvh.
Berndt
Berndt
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: man okt 08, 2007 23:49
Geografisk sted: Sjælland

Re: Libre Office. Lighedstegnet kan ikke vises.

Indlægaf Karl Erik » tors feb 26, 2015 17:25

Har du prøvet at spørge i LibreOffice's forum.

http://forum.liboforum.dk/
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Re: Libre Office. Lighedstegnet kan ikke vises.

Indlægaf Berndt » fre mar 06, 2015 15:28

Hej igen Karl Erik.

Jeg har nu været i kontakt med LibreOffice, hvor PKO kom med forskellige oplysninger og forslag, som viste sig at være løsningen.
Jeg skal bare ændre skrifttype i kolonnerne E-F-G, som jeg bruger til rettelser og kommentarer. Denne formatering bevirker så, at lighedstegnet ikke betragtes som en del af et formeludtryk, men anses som et almindeligt tegn i det valgte tekstformat.

Så blev jeg så meget klogere. Tak for hjælpen.
Mvh.
Berndt
Berndt
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: man okt 08, 2007 23:49
Geografisk sted: Sjælland

Re: Libre Office. Lighedstegnet kan ikke vises.

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 06, 2015 16:49

Skønt, og tak for tilbagemeldingen, så løsningen er her til andre, der render ind i samme problem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron