Opdatering af android tablet

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Opdatering af android tablet

Indlægaf KrisCph » fre feb 27, 2015 15:30

Hej.
Jeg købte sidste år en asus 7" tablet model 173x med vcersion 4.2.2 styresystem.
Jeg er lige begyndt på lydbøger fra bibliotekernes ereol.
Men her fungerer den ikke helt perfekt (men dog brugbart. mangler nogle features)
Bibliotekernes hjemmeside skriver helt rigtigt, at man helst skal have vers. 4.4 for at få det fulde udbytte.
Kan jeg på nogen måde selv opdatere til 4.4? Har selv søgt på emnet, men ikke fundet noget jeg kan bruge.
Og jeg må hellere tilføje, at jeg ikke er en ørn til den slags.
På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:35.0) Gecko/20100101 Firefox/35.0
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København

Re: Opdatering af android tablet

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 02, 2015 5:22

Undskyld det sene svar.

Om du kan opgradere til en nyere version af Android afhænger af Asus. Nogle enheder får man ikke lov at opdatere, andre opdateres, når den nye udgave af Android er blevet tilpasset til enheden. Hvis man ikke får lov at opgradere, skyldes det ofte, at systemkravene er højere til en ny version, og det kan resultere i en dårlig brugeroplevelse. Du burde vist automatisk få besked, hvis Asus tilbyder en nyere version af Android til din enhed.

Du har dog mulighed for at omgå Asus og selv installere en nyere version. Dette kræver, at enheden rootes, og det er ikke noget, som kan anbefales almindelige brugere. Dels risikerer man, at ødelægge enheden, og dels kan du måske ikke få lov at vende tilbage til den gamle version, hvis det viser sig, at den nye udgave er for langsom, eller hvis der er andre problemer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Opdatering af android tablet

Indlægaf KrisCph » man mar 02, 2015 10:34

Alt forladt. Du har jo også ret til weekend :D
Så jeg vil prøve at forhøre mig hos Asus.
Tak for svar.
Ole K.
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron