Musik-filer af forskelling slags

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Musik-filer af forskelling slags

Indlægaf axj » fre aug 14, 2015 16:06

Du har et afsnit med navnet 'Tips & Tricks', hvor du beskriver, hvordan man kan lægge multimedia på en hjemmeside og det har fungeret fint under diverse windows-versioner indtil Windows 10! Her viste det sig, at video af enhver slags ikke kan afspilles hverken med Internet EDGE, Mozilla, Chrome eller Safari mens den medfølgende Internet Explorer (11) virker perfekt. Det er mest .MP4-videoer, det drejer sig om, men der er også nogle af de andre typer! HVAD ER BLEVET SÅ ANDERLEDES I INTERNET EDGE, som er den mest relevante for mig?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
axj
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre aug 14, 2015 15:49

Re: Musik-filer af forskelling slags

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 14, 2015 17:25

Umiddelbart lyder det som et manglende codec til afkodning af videoen.

Du kan ikke helt regne med filtypen, fordi der kan gemme sig flere forskellige formater bag MP4, AVI og flere andre filtyper. Du kan fx risikere, at nogle MP4-videoer kan afspilles, fordi de bruger et format, som er understøttet af Windows, mens andre bruger et format, som ikke er understøttet, men som kræver installation af et specielt codec.

Jeg skal nok lige tilføje, at min side efterhånden er forældet, medmindre du absolut også vil understøtte Windows XP. I de nyere browsere, kan man nøjes med at benytte HTML5-tags til afspilning af video og musik.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster

cron