Gmail driller i Windows 8.1

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Gmail driller i Windows 8.1

Indlægaf KrisCph » man aug 24, 2015 14:28

Jeg købte fornylig en ny PC med Windows 8.1.
Da jeg åbnede min Gmail i den nye pc. var der sket en del ændringer. Indstillinger fungerer ikke som i Vista på min gamle PC. Jeg kan bl.a ikke indsætte profilfoto. Men værst af alt er, at jeg ikke kan modtage post. det kunne jeg den første tid. Hvis man skriver til mig, får man ingen fejlmeddelelse. Men posten lander bare ikke i min indbakke. Jeg kan gå ind og se den på min Gmail på min vivs pc med Vista.
Den Outlook mail jeg oprettede kan godt modtage mails uden problemer.
Er der nogen der kan hjælpe? Måske skal jeg bare tage mig sammen og opgradere til W 10?
På forhånd tak for hjælp.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:40.0) Gecko/20100101 Firefox/40.0
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København

Re: Gmail driller i Windows 8.1

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 24, 2015 15:38

Opsætningen og funktionerne hos Gmail skulle meget gerne være ens på den nye og den gamle PC. Det foregår nemlig ikke på PC'en, men direkte hos Gmail. Mit gæt er, at du blot oplever den nye opsætning af Gmail. Du skal sikkert ind og ændre i indstillingerne på Gmail for at få samme opsætning, som du havde før.

Med hensyn til de manglende mails, så tjek, om de er røget i spammappen, eller en af de specielle mapper, som Gmail opretter som standard. Prøv evt. at sende en testmail fra den anden computer med et usædvanligt ord, fx "sporvognsskinne", og brug så søgefunktionen i Gmail på den nye PC til at se, om du kan finde den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Gmail driller i Windows 8.1

Indlægaf KrisCph 1 » man sep 07, 2015 17:03

Hej Kim.
Undskyld den sene tilbagemelding, og tak for svaret.
Nej, min Gmail der ligger i Windows mail opfører sig helt anderledes end i Vista.
Når jeg åbner min Gmail og går i indstillinger, får jeg kun nogle få valgmuligheder mht. typografi, farve mv.
Når jeg går i konti og dobbeltklikker på min Gmailkonto får jeg flere muligheder. Men, hvis jeg vil lave en signatur savner jeg formattering af typografi. Jeg savner også muligheden for at indsætte et profilblllede.
Men jeg kan nu modtage mails.
OK jeg kan sagtens leve uden profilfoto mv., men synes det er lidt mærkeligt at Gmail i W8.1 ikke har så mange muligheder som Gmail i Vista. Og det kan jo også være en fejl 40. :oops:
Venlig hilsen.
KrisCph 1
 

Re: Gmail driller i Windows 8.1

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 07, 2015 17:47

Det forvirrede mig lidt, at du blot skrev Gmail - jeg regnede med, at det var webmail, du brugte.

Når der i stedet er tale om, at du bruger en Gmail-konto i et selvstændigt mailprogram, så skyldes forskellen sikkert, at det ikke er samme program eller version i de to udgaver af Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster

cron