W. Vista > W. 7 > W. 10

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

W. Vista > W. 7 > W. 10

Indlægaf Berndt » tirs sep 08, 2015 10:35

For et par måneder siden blev der her på siden spurgt om opdatering/opgradering fra W. Vista til W. 10.
Dit svar får mig nu til at spørge, om man kan opgradere fra W. Vista til W. 7 - derefter anskaffe sig en ny PC og flytte alle data derover - og uden yderligere omkostninger efterfølgende opgradere fra W. 7 til W. 10 ?
PC'en indeholder: W. Vista Home Premium, S.P. 2 - Processor Intel (R) Celeron (R) CPU [email protected] GHz - 2.19 GHz
2.00 GB Ram / 32 bit
Jeg har downloadet diverse vejledninger, bl.a. W. 7 Upgrade Advisor, og kontrolleret, at det i hvert fald skulle kunne lade sig gøre at opgradere til W. 7.

Men PC'en er ca. 6 år gammel. Den er blevet lidt sløv. Den er først klar til brug efter en opvarmningstid på ca. 4 min, hvilket jeg dog i nogle måneder har affundet mig med. Men nu er den begyndt - temmelig ofte - at "fryse", når jeg med musepilen bruger skyderen i højre side (= det lodrette rullepanel). Pilen forsvinder på en eller anden måde, jeg kan intet gøre, alt er fastlås; heller ikke Ctr.- Alt - Delete hjælper. Jeg bruger derefter Reset-knappen og venter så på at få lov til at komme videre.
Dette bøvl er grunden til, at jeg kommer med ovenstående spørgsmål. Dit svar forvirrede mig lidt. Man vil jo gerne slippe så billigt som muligt i.f.m. en opgradering.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:40.0) Gecko/20100101 Firefox/40.0
Mvh.
Berndt
Berndt
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: man okt 08, 2007 23:49
Geografisk sted: Sjælland

Re: W. Vista > W. 7 > W. 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 08, 2015 11:45

Du kan ikke flytte en Windows-licens til en anden computer, medmindre der er tale om en fuld licens. Hvis det er en Windows, der var installeret på computeren, da du købte den, er det sandsynligvis en OEM-licens, og de må/kan ikke flyttes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: W. Vista > W. 7 > W. 10

Indlægaf Berndt » tirs sep 08, 2015 17:37

Jeg havde fundet dette på Elgigantens hjemmeside, som fik mig til at udtænke den smarte løsning, jeg nævnte ovenfor.
Gratis Windows 10.
Hvis du allerede har Windows 7 eller Windows 8 på din computer, vil du have mulighed for at opgradere til Windows 10 helt gratis. Du kan vælge at købe Windows 7 eller Windows 8 allerede nu, og dermed være klar til at kunne opgradere til Windows 10 helt gratis, når det bliver tilgængeligt i Danmark
Jeg har åbenbart ikke fulgt rigtig med i, hvad det hele drejer sig om, så løsningen er - inden alt for længe - at anskaffe en ny PC.

Tak for dit - som altid – hurtige svar.
Mvh.
Berndt
Berndt
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: man okt 08, 2007 23:49
Geografisk sted: Sjælland

Re: W. Vista > W. 7 > W. 10

Indlægaf Berndt » lør sep 12, 2015 9:57

Jeg har nu besluttet mig til at anskaffe en ny PC med W. 10 osv. - Jeg har fremskyndet "projektet" - fordi jeg - oven i det jeg nævnte ovenfor - også har et problem med lydgengivelsen, når jeg fx. går ind på YouTube for at downloade melodier, eller lytter til musik fra visse hjemmesider.
Man kan nærmest sige, at der er ekko på. Det underlige er, at det ikke er på alle hjemmesiderne, at problemet opstår, men på YouTube er problemet der konsekvent.
Jeg prøvede at downloade et par melodier med denne forvrængning eller ekko, for at kontrollere lydkvaliteten bagefter > Og der var problemet forsvundet!
Nu får jeg jo en ny PC om et par dage, så forsvinder forhåbentligt dette lydproblem.
Men jeg er nysgerrig: hvad kan den dårlige lyd skyldes, når problemet ikke er der permanent?

På forhånd tak for svar.
Mvh.
Berndt
Berndt
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: man okt 08, 2007 23:49
Geografisk sted: Sjælland

Re: W. Vista > W. 7 > W. 10

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 13, 2015 20:05

Jeg tør ikke sige, hvad der forårsager lydfejlen. et kan vel ikke betale sig at bruge så meget tid på at finde årsagen, hvis du alligevel vil købe en ny computer, men ellers vil jeg foreslå at prøve at besøge Youtube med forskellige browsere for at se, om fejlen er i dem alle.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: W. Vista > W. 7 > W. 10

Indlægaf Berndt » søn sep 13, 2015 23:31

Jeg har slet ikke spekuleret på, at browserne kunne have indflydelse på lyden, i dette tilfælde Google Chrome.

Problemet er nu løst på den måde, at jeg ikke bruger Google Chrome, når jeg besøger YouTube, kun Firefox.
Men desværre ved jeg stadig ikke, hvorfor Chrome forårsager denne lydfejl.

Tak for svaret.
Mvh.
Berndt
Berndt
 
Indlæg: 224
Tilmeldt: man okt 08, 2007 23:49
Geografisk sted: Sjælland


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 60 gæster