TaskSchedulerHelper

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

TaskSchedulerHelper

Indlægaf eaaj » tors okt 22, 2015 14:38

Jeg får af og til denne meddelelse på skærmen: Der var problemer under start af TaskSchedulerHelper.dll Det angivne modul blev ikke fundet.
Hvad betyder det og hvordan slipper jeg af med den besked?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/46.0.2490.71 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 22, 2015 15:48

Har du installeret et program, der hedder Boostspeed?

TaskSchedulerHelper.dll er en fil, der hører til det program. Hvis du har Boostspeed installeret, men egentlig ikke har brug for det, så prøv at afinstallere det. Så bør fejlmeddelelsen også forsvinde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf eaaj » tors okt 22, 2015 16:25

Jeg kunne kun finde nogle genveje som ikke førte nogen steder hen. Dem har jeg slettet. I programmer kunne jeg ikke finde noget.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 22, 2015 17:07

Har du et gendannelsespunkt i din Windows, så du kan gå tilbage til før problemet opstod?

Ellers bliver det lidt nørdet. Der ligger en rest af programmet, som forsøger at starte programmet - sikkert når Windows startes. Eftersom du ikke har programmet og den pågældende fil, får du fejlmeddelelsen. Du skal ind og forhindre resten i at prøve at starte programmet.

Hvis du er heldig, kan du gøre det i MSCONFIG:
Klik på startknappen, i skrivefeltet, skriv:
MSCONFIG
og tryk på tasten Enter
Du skal ind på det faneblad, der på engelsk hedder Startup - jeg ved ikke, hvad det hedder i den danske version.
Du skal så prøve at finde en henvisning til taskschedulerhelper.dll herinde, muligvis under rundll32. Fjern fluebenet ud for punktet for at undgå at det bliver startet sammen med Windows.

Hvis du ikke kan finde taskschedulerhelper.dll derinde, kan du bruge et program, som Microsoft har lavet:
https://technet.microsoft.com/da-dk/sys ... 63902.aspx
Det giver flere muligheder med hensyn til programmer og tjenester, der startes sammen med Windows, men det er også mere nørdet at bruge.

Vær opmærksom på, at hvis du fjerner flueben ved noget forkert i enten MSCONFIG eller ovennævnte program, risikerer du at computeren ikke kan startes. Det bedste vil være, hvis du har et gendannelsespunkt, du kan bruge.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf eaaj » tors okt 22, 2015 17:53

Jeg tror jeg venter og ser om meddelelsen dukker op igen efter genvejene er slettet
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf eaaj » lør okt 24, 2015 15:43

Den er dukket op 2 gange siden jeg slettede genvejene, så det hjalp ikke noget. Jeg tør ikke umiddelbart gå ind i det dybere
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 24, 2015 17:56

En mulig løsning som er knap så nørdet og farlig:
Du kan prøve at installere Boostspeed og bagefter afinstallere programmet. Så kan du være heldig, at det også fjerner de rester, du i øjeblikket har liggende.

Du kan hente programmet her:
http://www.auslogics.com/en/software/bo ... /download/

Jeg har ikke prøvet at installere det, så jeg ved ikke, om der følger ekstra med. Vær selv opmærksom på at fjerne eventuelle flueben ud for ekstra programmer. Lad være med at starte programmet, afslut installationen uden at starte det. Afinstaller herefter programmet via fjern programmer i Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf Regmos » søn okt 25, 2015 6:46

Du kan også prøve at starte CCleaner og gå til Værktøjer => Opstart

Kig efter synderen under fanerne Windows og Skemalagte opgaver. Finder du noget, kan du, i første omgang, markere linien ved at klikke på den, og derefter klikke Deaktiver ude til højre.

Er du i tvivl, så klik på Gem som tekstfil... (begge steder) og kopier resultatet herind. Husk at gemme tekstfilen et sted du kan finde (f.eks. skrivebordet)
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: TaskSchedulerHelper

Indlægaf eaaj » søn okt 25, 2015 7:34

I Ccleaner var der ikke noget, så jeg prøvede at installere programmet og slette det med det samme, så jeg venter nu og ser om det kommer igen.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron