tb modtager ikke mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: tb modtager ikke mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 04, 2015 18:44

Ok, så begynder det at hjælpe lidt på forståelsen :-)

Prøv allerførst at kontrollere, om din opsætning er korrekt i henhold til denne vejledning fra Dansk Kabel TV:
http://kontakt.danskkabeltv.dk/file.php ... ontrol.pdf

Hvis din opsætning er korrekt, så send mig lige en mail, hvor du oplyser din nye mailadresse. Du kan prøve at sende to mails: en fra Thunderbird og en fra sol.dk. Sidstnævnte, så jeg er sikker på at få den, selvom afsendelse fra Thunderbird glipper. Min mailadresse: [email protected]

Jeg vil efterfølgende prøve at sende dig en mail til din nye adresse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: tb modtager ikke mails

Indlægaf traco » lør dec 05, 2015 0:58

Hej
Jeg har lige for få minutter siden sendt tre maills til TB. Et fra sol.dk og to fra tb til mig selv. De gik i indbakken efter ca. et halvt minut, hver af dem.Og jeg har ikke ændret på noget. De tidligere mails har det taget rigtig lang tid med,for at modtage.Sende har ikke været problem.De har stået i SENDT med det samme. Jeg håber det er gået i orden nu. Jeg vil dog gerne skifte mailadresse. Jeg regner med at jeg kan gøre det selvom jeg har fået den nuværende af udbyderen?
Så må jeg se om der er øvrig opstilling der er værd at være opmæksom på.Jeg sender også en til dig fra sol.dk. (Det er også samme vejledning,som du sendte mig, jeg har brugt.)
Men mange tak for hjælpen til nu.
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: tb modtager ikke mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 05, 2015 1:06

Du kan sagtens skifte mailadresse, du skal så bare have en ny adresse af en eller anden., og du skal så have opsat Thunderbird til den nye adresse. Men hvorfor vil du gerne skifte mailadresse endnu engang?

Jeg har modtaget din mail fra den nye adresse, som du har sendt fra Thunderbird, så afsendelse virker i hvert fald helt fint.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: tb modtager ikke mails

Indlægaf traco » lør dec 05, 2015 1:23

Min nuværende adresse i TB er valgt af udbyderen, vil egentlig gerne selv kunne bestemme hvad den skal hedde. Det kan man nemt i sol.dk programmet. Hvad mener du med at man skal have den fra en eller anden? Kan man ikke bare skrive og ændre i et felt hvad den skal hedde?
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: tb modtager ikke mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 05, 2015 9:07

Du kan ikke bare selv skrive en adresse. På samme måde, som du heller ikke bare kan skrive din hjemadresse som Amalienborg. Ja, ok, du kan godt skrive det, men du får ikke de breve, som sendes dertil. :D

Hvad er det, du gerne selv vil bestemme, det før @ eller det efter @?

Det før kan du selv bestemme hos nogle mailudbydere, fx Gmail - forudsat at en anden ikke allerede har valgt det samme. Hos Gmail vil adressen være det-du-selv-væ[email protected]. Du kan oprette en gratis mailadresse hos GMail på denne side.

Hvis du vil bestemme det efter @, skal du have dit eget domæne. Det koster penge, og du skal også have et webhotel/mailhotel til håndtering af adresse og mails, og det koster også penge. Til gengæld kan du så også selv bestemme, hvad der skal stå foran @.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: tb modtager ikke mails

Indlægaf traco » lør dec 05, 2015 15:54

Tak for svar. Så blev jeg det klogere
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster

cron