windows defender

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

windows defender

Indlægaf eaaj » tirs jan 12, 2016 11:58

Jeg bruger windows 10. Der er Windows defender. Den er slået fra. Jeg kan ikke finde ud af at slå den til igen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/47.0.2526.106 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: windows defender

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 12, 2016 12:25

Nu ved jeg ikke, hvor meget du har slået den fra, men prøv i første omgang at tjekke denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=FmjblGay3AM
45 sekunder inde i videoen vises, hvordan du åbner og slår funktionerne fra eller til.

Hvis du har deaktiveret Windows Defender helt (ikke så sandsynligt), skulle du kunne finde hjælp senere i videoen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows defender

Indlægaf eaaj » tirs jan 12, 2016 16:29

Jeg er snart helt hjerneblæst..
Windows defender må være deaktiveret. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg får den aktiveret igen.
Jeg er ikke så skrap til engelsk at jeg kan følge det.
Vedhæftede filer
win. defender.JPG
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: windows defender

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 12, 2016 18:33

Hvilken udgave af Windows 10 har du?

Denne side skulle kunne fortælle dig udgaven, hvis du ikke selv ved det:
http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... ing-system

Forøvrigt: Windows Defender kan være blevet slået fra af den virus/malware, du blev udsat for, eller det kan være blevet slået fra af antivirus-scanner, da du prøvede at fjerne malwaren. Antivirus-scannere burde dog have slået Windows Defender til igen (hvis ellers du har afinstalleret dem igen).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows defender

Indlægaf eaaj » tirs jan 12, 2016 18:42

Kopi af windows version
Vedhæftede filer
windows version.JPG
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: windows defender

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 12, 2016 18:54

Jeg har skrevet en tilføjelse til mit forrige indlæg, jeg ved ikke, om du har læst den. Hvis du har andre antivirusprogrammer eller -scannere installeret i øjeblikket, og du foretrækker Windows Defender, så afinstaller dem. De vil sandsynligvis slå Windows Defender fra.

Hvis du ikke har andre antivirusprogrammer installeret, og Windows Defender stadig er deaktiveret, så kan du finde hjælp i den samme video som tidligere. Selvom videoen er på engelsk, så skulle den være ret nem at følge, hvis du bruger pauseknappen. Du skal ind i registreringsdatabasen, og det finder du hjælp til 1 minut og 15 sekunder inde i videoen. Du skal slette den indstilling, som han først opretter og så sletter - og kun den. Kniber det med at følge anvisningen i videoen, så sig til, hvor du ryger af sporet.

Men inden du prøver at følge videoen, så tjek som sagt, at du ikke har andre antivirusprogrammer installeret. Det vil være den nemmeste og bedste løsning til at få aktiveret Windows Defender.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows defender

Indlægaf eaaj » tirs jan 12, 2016 19:05

Det var lige guldkornet som kom der. Jeg havde installeret Eset virusprogram for at fjerne alt snavset. Derfor var defender lukket. Eset er fjernet og nu kører det andet igen.
Takker :D
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster