Jyllandsposten og Adblocker

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Jyllandsposten og Adblocker

Indlægaf john steffensen » søn jan 17, 2016 6:54

Hej.
Godt nytår.
Jeg har for et stykke tid siden installeret Adblocker. Så er de irriterende reklamer heldigvis væk. Nu dukker der et vindue op, når jeg åbner Jyllandsposten for at læse nyheder. (Selv om de fleste artikler er "låst")
Her anmoder Jyllandsposten mig nu om, at jeg fjerner/deaktiverer Adblocker.
(De beder mig klikke på Adblocker ikonet. og godkende domænet Jyllandsposten. men jeg kan ikke finde dette ikon)
Hvordan får Jyllandsposten at vide, jeg har ADblocker installeret? Har Jyllandsposten adgang til min Computer?
Hvordan forhindrer jeg, at Jyllandsposten får fat i denne oplysning?
Hvordan forhindrer jeg i det hele taget, at nogle overhovedet har adgang?
Jeg føler mig ret utryg ved, at nogle har denne adgang.
Venlig hilsen, John Steffensen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
john steffensen
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: søn jun 03, 2012 18:09

Re: Jyllandsposten og Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 17, 2016 8:29

Jyllandsposten har ikke adgang til din computer. Du har adgang til deres computer, og de kan se, at du har Adblocker eller et lignende program på grund af dem måde, du besøger deres computer. De kan se, at du ikke henter reklamer, og så viser de dig stedet den pågældende besked. Flere og flere websteder vil begynde at gøre dette, da de er afhængige af de penge, de får ind på reklamer.

Hvis du ikke har en Adblocker-ikon i værktøjslinjen, så skal du ind og finde Adblocker i oversigten over installerede tilføjelser i din Internet Explorer - jeg vil tro, at du kan lave en undtagelse for Jyllandsposten derinde. Det fungere i hvert fald sådan i Firefox, omend jeg ikke er sikker på, om det er det samme i Internet Explorer 11, som jeg ikke har.

Jeg vil forøvrigt også opfordre dig til at slå Ludvigs Hjørne fra. Jeg har også brug for reklameindtægter, og jeg er så flink at fravælg de mere generende reklamer, der er animerede og med video og lyd.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Jyllandsposten og Adblocker

Indlægaf uRAN » man mar 14, 2016 14:29

Du kan også prøve at bruge ***, som er et alternativ til AdBlock og AdBlock Plus. *** loader hjemmesider hurtigere og er lettere at sætte op, og i de fleste tilfælde bliver *** ikke detekteret af hjemmesider. Du kan læse mere på ***
uRAN
 

Re: Jyllandsposten og Adblocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 14, 2016 15:08

Jeg har fjernet navnet og adressen til tjenesten i ovenstående indlæg, da det lugter temmelig meget af reklame for en (meget dyr) tjeneste. Og det er naturligvis noget vrøvl, at siderne kan loades hurtigere gennem den tjeneste end ved brug af Adblock/Adblock Plus. Der indsættes et ekstra led, og det kan dårligt undgå at betyde langsommere hentning.

uRan - lad være med at spamme for din tjeneste. Det gør blot dig og din tjeneste meget upopulær.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Jyllandsposten og Adblocker

Indlægaf john steffensen » man mar 14, 2016 15:35

Tak til Kim, og det modsatte til uRAN!!
Venlig hilsen, John
John Steffensen
john steffensen
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: søn jun 03, 2012 18:09


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 21 gæster