Firefox værktøjslinier

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox værktøjslinier

Indlægaf Regmos » lør feb 20, 2016 13:51

Hej.

Jeg ved ikke om nedenstående problem kan løses, men jeg kan ikke finde ud af det :(

Min tilføjelseslinie i bunden af vinduet forsvinder, når jeg vil tilpasse Firefox, og det er derfor umuligt placere/fjerne ikoner, andre steder end i toppen (adresselinien).

Billede

Billede

Billede

Aktive tilføjelser
Kode: Vælg alt
Applikation: Firefox 44.0.2 (20160210153822)
Operativsystem: WINNT (x86-msvc)

- Classic Theme Restorer 1.4.8
- Copy Plain Text 2 1.4
- Easy Access 1.1.6
- eCleaner 1.4.1-signed.1-let-fixed
- Extension List Dumper 2 1.0.1
- Extension Options Menu 2.18
- FireGestures 1.10.5
- Flagfox 5.1.8
- Flip or Rotate Image 0.9.1-signed
- Gmail™ Notifier (restartless) 0.6.2
- ImTranslator 8.26
- Lightshot (screenshot tool) 4.6.8.1-signed
- ReminderFox 2.1.5.4
- RoboForm Toolbar 7.9.16.9
- savetexttofile 2.7.1
- Show Parent Folder 2.1.1-signed
- Status-4-Evar 2015.11.16.23.1-signed.1-let-fixed (kan heller ikke vises i tilpasningstilstand)
- Super Start 7.4.0.1-signed
- uBlock Origin 1.6.1
- Vertical Tabs (Simplified) 0.1
- Zoom Page 14.2


Jeg kan ikke huske hvornår problemet opstod, men det er ved at blive temmelig irriterende. Efterhånden som mine tilføjelser opdateres, flygter mange af ikonerne op i adresselinien, uden mulighed for at flytte dem tilbage på deres vante plads.
Jeg synes jeg har prøvet alt hvad jeg kan finde på (inkl. tilføjelsen "The Addon Bar (Restored)" som smadrede hele opsætningen), og er så småt begyndt at tvivle på mine egne evner.

Er der en løsning, eller er det bare sådan det er :?:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:44.0) Gecko/20100101 Firefox/44.0
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2016 14:15

Uh, det bliver nok en hård nød at knække, når du ikke kan finde ud af det.

En mulig omgåelse, hvis du ikke allerede har prøvet: Prøv at tjekke, om linjen er der i fejlsikret tilstand. I så fald kan du måske placere de ønskede ikoner i linjen og så vende tilbage til normal tilstand. Hvis det er en ikon for en af udvidelserne, du vil placere i linjen, kan du prøve at slå udvidelserne til én ad gangen for at se, hvor det går galt. I heldigste fald vil det virke med de rigtige udvidelser, så ikonerne kan placeres i linjen.

Du har for øvrigt fundet en genvejsfejl (A), den må vi hellere få rettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Regmos » lør feb 20, 2016 14:34

Hej Kim.

Uh, det bliver nok en hård nød at knække, når du ikke kan finde ud af det.

Tak for tilliden, men lige her er jeg godt nok spejlblank :D

Jeg har været gennem (tror jeg nok) alle mulige og umulige kombinationer i fejlsikret tilstand, men desværre uden held. Det eneste jeg er nået frem til, at det (så vidt jeg kan se) er Classic Theme Restorer der genindfører tilføjelseslinien, og det er "Tilpas..." tilsyneladende helt ligeglad med. Tænkte om der måske var en about:config mulighed, som jeg ikke kender/kan finde.

...den må vi hellere få rettet....

Meget gerne, men hvordan :?:

Jeg har undret mig over den. Genvejen der viser/skjuler tilføjelseslinien hedder CTRL + / og A har tilsyneladende ingen effekt.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2016 15:13

Jeg har lige hørt fra Jørgen Rasmussen, at menupunktet Tilføjelseslinje er lavet af Classic Theme Restorer. Så vi kan ikke rette genvejstasten, det skal gøres af dem, der oversætter udvidelsen. Jørgen har lovet, at han vil prøve at se på dit problem, forhåbentlig er han smartere end os.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør feb 20, 2016 15:16

Genvejstasterne stammer fra udvidelsen Classic Theme Restorer. Den danske oversætter har ikke fået ændret genvejen A (Alt+A). Den anden genvej (CTRL + /) virker ikke på et dansk tastatur. I stedet er det Ctrl+Skift+7.

Jeg ved ikke, hvorfor du ikke kan tilføje ikoner til tilføjelseslinjen. Du kan prøve at nulstille værktøjslinjerne i Firefox. Har du prøvet at klikke på Gendan standarder, når Firefox er i Tilpasnings-tilstand?

Du kan også slette filen xulstore.json fra Firefox profilmappe. Det skulle nulstille værktøjslinjerne. (Firefox skal være afsluttet, når filen slettes).
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2016 15:18

Regmos, jeg har endnu mere tillid til dig: Du virker som en yderst fornuftig person, du har teknisk snilde, og som jeg husker det, er du også pænt sprogsikker. Kunne du tænke dig at hjælpe med at oversætte Mozilla-programmer, hjælpeartikler og websider?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Regmos » lør feb 20, 2016 15:38

Hej Jørgen.

Jørgen Rasmussen skrev:...Den anden genvej (CTRL + /) virker ikke på et dansk tastatur. I stedet er det Ctrl+Skift+7...

CTRL + (numpad)/ virker her på et dansk tastatur.

...Du kan prøve at nulstille værktøjslinjerne i Firefox. Har du prøvet at klikke på Gendan standarder, når Firefox er i Tilpasnings-tilstand?...

Har overvejet det, men det "tør" jeg simpelthen ikke. I øjeblikket har jeg min statusvisning (tilpasset/velfungerende) og et par andre ikoner placeret nederst. Hvis de forsvinder, er det helt af h.... til.

Men tak for forslaget. Hvis du falder over en løsning, skal du endelig ikke holde dig tilbage :D
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør feb 20, 2016 15:45

Kan du bruge statuslinjen i stadet for tilføjelseslinjen?

Du kunne tage en sikkerhedskopi af filen xulstore.json.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Regmos » lør feb 20, 2016 15:53

Kim Ludvigsen skrev:... pænt sprogsikker. Kunne du tænke dig at hjælpe med at oversætte Mozilla-programmer, hjælpeartikler og websider?

Ville gerne, men har desværre ikke tiden til det :(

Jeg oversætter i forvejen flere programmer (bl.a. XYplorer, Roboform og PicPick m.fl.), og har allerede temmelig svært ved at følge med.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Regmos » lør feb 20, 2016 15:58

Jørgen Rasmussen skrev:Kan du bruge statuslinjen i stadet for tilføjelseslinjen?...


Desværre ikke, den gemmer sig også i "Tilpas..." tilstand, og er for øvrigt tom. Indholdet er flyttet til tilføjelseslinien, da det kunne lade sig gøre.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2016 16:40

Prøv at gemme en backup og så nulstille det hele. Jeg bruger ikke selv tilføjelseslinjen, men har placeret forskellige ikoner i statuslinjen, og det fungerer helt fint her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2016 16:41

Regmos skrev:Jeg oversætter i forvejen flere programmer (bl.a. XYplorer, Roboform og PicPick m.fl.), og har allerede temmelig svært ved at følge med.


Ikke at forglemme, at du hjælper brugere rundt omkring. Ja, tingene har det med at gribe om sig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Regmos » lør feb 20, 2016 17:00

Kim Ludvigsen skrev:...tingene har det med at gribe om sig.

Ja, pludselig går det stærkt 8)

Jeg lukkede øjnene og Firefox, kopierede xulstore.json, slettede originalen og startede Firefox igen. Det skete der intet ved.

Så åbnede jeg Tilpas... og gendannede standard. Det vil jeg gerne advare mod :D

Nu er tilføjelseslinien helt tom, og statuslinien har fået sit oprindelige indhold tilbage. Jeg har stadig ikke mulighed for at tilpasse de to linier, så nu er der fyldt godt op i min adresselinie.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2016 17:55

Du fik forhåbentlig lavet en backup. Jeg kan se, at jeg også har udvidelsen Status-4-Evar installeret, måske det er derfor, det virker hos mig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Firefox værktøjslinier

Indlægaf Regmos » lør feb 20, 2016 18:13

Kim Ludvigsen skrev:...også har udvidelsen Status-4-Evar installeret, måske det er derfor, det virker hos mig.

Det har jeg også, men det ændrer intet. Det kan være det er en Windows / Linux forskel, eller også er min computer bare blevet gammel og underlig.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron