mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: mails

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man mar 14, 2016 15:57

Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: mails

Indlægaf anelisbeth » man mar 14, 2016 16:15

Endnu engang tak for din tålmodighed .
Jeg er ved at opgive .Kan godt ta' billede ,men har ikke paint .
Har så prøvet på anden måde ,men afvises .Er vant til at sende foto .
Måske må jeg opgive.
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 14, 2016 16:48

Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mails

Indlægaf anelisbeth » lør apr 02, 2016 8:28

Vil oplyse at alle de store problemer ,som jeg har haft over en længere periode med forsvundne mails ,som kan ses her-er løst via mange opkald til TDC.Problemet viste sig at være en nyopsat google konto ,som jeg kun anvender til billeder.
Denne konto var åbenbart sat forkert op og "stjal" mine mails. Dette for at oplyse andre hvis nogen skulle løbe ind i det problem.
Nu skal jeg så for første gang ind i denne google konto ,men det viser sig at være vanskeligt for jeg kan ikke finde mailboxen :roll:
Når jeg på skrivebordet går til mail ,kommer en fane med -Ikke synkroniseret endnu- ??????
Hvad gør jeg ?
Mit ønske er at se de forsvundne mails
Næste skridt :få fat i alle mine billede og flytte (hvis der findes et andet sted at flytte hen)
Sidst at slette denne g konto
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 02, 2016 9:48

Gmail burde ikke kunne stjæle dine mails.

Prøv først, om du kan logge ind på Gmail via Chrome:
http://mail.google.com

Hvis du kan logge ind, så tjek, om du kan finde dine mails der.
Hvis du ikke kan logge ind, så fortæl os, hvad der sker, når du prøver. Gengiv eventuelle fejlmeddelelser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mails

Indlægaf Gæst » lør apr 02, 2016 14:23

Jamen det var TDC's forklaring og de rettede et eller andet så de ikke mere aut.gik til gmail.Og det har virket .
Jeg har nu fundet mine mails for 2måneder ca 372 stk.
Hvad gjorde jeg så ,ja jeg ved det dårligt, men noget med at koordinere de to mailadr. Der var ikke synkroniseret og det fandt jeg ud af efterhånden.Havde jo aldrig haft en gmail før.
Gæst
 

Re: mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 02, 2016 14:56

Det er ikke Gmail, der har "stjålet" mailene. Der har sikkert været opsat en viderestilling fra TDC-kontoen, så mailene er sendt videre til Gmail. Det er en indstilling hos TDC, ellers ville TDC-folkene ikke selv kunne ændre det. Det må være noget, du selv er kommet til at lave på et tidspunkt, det sker ikke af sig selv.

Det er muligt for Gmail at hente mailene direkte fra TDC og på den måde "stjæle" mails, men det er en opsætning hos Gmail, og den kan TDC--folkene ikke rette, medmindre du har givet dem adgang til opsætningen af din Gmail-konto.

Det at "stjæle" mails er ikke en standardopsætning hos Gmail, men noget man selv skal ind og oprette, så Gmail har kun kunnet hente mails på den måde, hvis du selv har opsat kontoen til det.

Har du fundet dine mails på webmail, eller har du også fundet dem i Thunderbird? Hvis du har fundet dem i Thunderbird, kan du nemt flytte dem over i TDC-kontoen i Thunderbird. Men hvis du blot har fundet dem på webmail, skal du lige have dem hentet ned i Thunderbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mails

Indlægaf Gæst » søn apr 03, 2016 8:16

Den måde du beskriver dette er også som jeg har forstået det fra TDC's forklaring.
Det var således at jeg aldrig har haft en gmail ,men den mand ,som kom mig til hjælp da alting skulle overføres til ny PC,han oprettede en g.konto til mig ,fordi jeg ville gemme billeder i skyen , gmail havde jeg aldrig brugt og kendte intet til det.Har haft thunderbird i mange år.
Der skulle ,som du siger, en ændring til i indstillingerne så mails ikke havnede i gmail istedet for thunderbird. :)
Der var heller ingen mail på webmail.Kun spammail.
Jeg fandt dem så efter laaaag tid på g.mail,for jeg kunne ikke åbne for indbakken ,men tilsidst lykkedes og der lå alle manglende mails.Jeg ved jeg kunne flytte til thundebird ,men har valgt at slette dem.
Dette har kostet timer og ærgelser,derfor lysten til at få slettet denne gkonto ,men hvad så med billederne. :?:
Gæst
 

Re: mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 03, 2016 9:10

Hvis du har fået fjernet viderestilling af mails, så de nu havner i TDC-kontoen, som du gerne vil have det, er der ingen grund til at slette Gmail-kontoen (se dog nedenfor).

Hvis Gmail er opsat i Thunderbird, og du er helt sikker på, at den ikke indeholder mails, som skal gemmes, kan du slette den i Thunderbird.

Hvis det er for at have backup af dine billeder, hvad så med en rigtig online backup? Så kan du ud over billeder også få gemt dokumenter, musik, og hvad du ellers gerne vil have gemt i en backup. Hvis du ikke har rent mange filer, eller hvis de ikke fylder så meget, kan du måske nøjes med en gratis løsning. Jeg plejer at anbefale IDrive, som du kan læse mere om her:
http://kimludvigsen.dk/sammenligning/ba ... backup.php

IDrive er gratis op til 5 GB data.

Der er - eller har i hvert fald været - en ulempe ved at benytte Google til at gemme billeder. Da jeg i sin tid brugte det, skulle man sørge for at ændre en indstilling, ellers blev billederne gemt i en ringere kvalitet. Det var fint nok til visning på nettet, men ikke når man bruger det som backup. Jeg fik forringet en del billeder på den måde, fordi jeg troede, det var de originale billeder, der lå i skyen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mails

Indlægaf Gæst » søn apr 03, 2016 10:48

Tak for det råd .Den vil jeg kigge på.Ved blot ikke hvor meget 5GB er.Jeg skal kun bruge til billeder ,der er så til gengæld mange .Der hvor de er nu kan man vælge hvordan man vil ha' dem .Der er tre muligheder.
Gæst
 

Re: mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 03, 2016 11:42

Jeg har ikke særlig meget styr på Windows 10, men i ældre versioner af Windows kunne man holde musemarkøren over en mappe, og så ville der efter et sekund eller to stå, hvor meget indholdet i mappen fylder.

Men hvis du er tilfreds med at have dem hos Google, og du ikke har andet, du vil gemme i en backup, er der ingen grund til at ændre noget.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 38 gæster