Blå skærm m. sur smiley.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Blå skærm m. sur smiley.

Indlægaf KrisCph » søn apr 24, 2016 15:47

Hej.
Min viv købte for nylig en meget billig laptop kun til mails og tekstbehandling (LibreOffice).
Med jævne mellemrum bliver hun mødt med en blå skærm m. sur smiley og teksten: "Du er løbet ind i et problem. Vi indsamler data inden PC'en genstartes" (noget i den stil.)
Indsamling af data og genstart tager 4-5 min. Derefter kører den OK igen indtil næste gang. 3-4 gange pr. uge og ofte i forbindelse med udprintning. Printeren er tilsyneladende installeret korrekt og er PC'ens standardprinter.
Da PC'en kun har beskeden kapacitet og blev leveret med Windows 10 gik jeg ind og fjernede windows Old for at hjælpe på det. Ingen problemer her.
Den blå skærm har nederst en tekst og et link til System Service Exceptions der angiveligt skulle forklare problemet. Linket omhandler opdatering af drivere. Men Pc'en er sat til automatisk opdatering.
Nogen der har et bud på hvad problemet kan være?
På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101 Firefox/45.0
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København

Re: Blå skærm m. sur smiley.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 24, 2016 20:40

Drivere fra producenterne opdateres ikke nødvendigvis automatisk. Prøv at gå ind på producenten af den bærbares hjemmeside for at se, om du kan finde nyere drivere. Og prøv det samme på producenten af printerens hjemmeside.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Blå skærm m. sur smiley.

Indlægaf KrisCph » tors apr 28, 2016 7:27

Mange tak for hjælp. Det hjalp faktisk da jeg afinstallerede printeren og installerede den igen med genstart.
Vh. Kris.
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster