winupdate svigt

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

winupdate svigt

Indlægaf traco » søn maj 15, 2016 16:38

Hej
Jeg har opgraderet fra win7 til win10 (har ikke fjernet gamle version endnu)
Win update svigtede igen for nogen dage siden med opdateringerne.(kb3156421) Også når jeg lader den søge manuelt. Den viser slået til i msconfig. Der er mange der ikke er fuldført. Bl.a. Adobeflash player.(kb3163207) Jeg har afstalleret den gamle og installeret den sidste nye, men bullg. viser updateringerne mangler. Fejlfindingsværktøjet kan ikke løse det.
Win update har tidligere "hængt", men kom igang igen efter et stykke tid.
Kan nogen hjælpe?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:46.0) Gecko/20100101 Firefox/46.0
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: winupdate svigt

Indlægaf Regmos » søn maj 15, 2016 18:24

...Bl.a. Adobeflash player.(kb3163207) Jeg har afstalleret den gamle og installeret den sidste nye, men bullg. viser updateringerne mangler...

Den flashplayer der opdateres gennem Windows update, er den der er indbygget i EDGE browseren. Det kan du ikke selv gøre noget ved, den skal opdateres af Windows selv.

...Win update har tidligere "hængt", men kom igang igen efter et stykke tid....

Hvis du oplever flere af disse fejl, kan du med fordel lave en ren installation af Windows 10. Kig efter om din nuværende Windows 10 er aktiveret, lav en backup af de ting du vil beholde, og lav en ny installation.

http://www.it-blogger.dk/saadan-tjekker-du-om-windows-10-er-aktiveret/

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

https://www.youtube.com/watch?v=Bgj93C6qbig
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: winupdate svigt

Indlægaf traco » søn maj 15, 2016 21:06

Jeg har downloadet -media creation tool-for at lave en ren installation.Men jeg kan ikke komme ret langt med værktøjet. Jeg har prøvet at markere med usb og iso, men så viser den fejl.
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: winupdate svigt

Indlægaf traco » søn maj 15, 2016 22:28

Jeg har nu markeret i alle felterne i msconfig, og så kunne jeg hente alle opdateringerne. Synes bare ikke f.eks.manglende markering ved xbox kan sætte winupdate ud af kraft.
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: winupdate svigt

Indlægaf Regmos » man maj 16, 2016 6:41

Jeg har downloadet -media creation tool......men så viser den fejl.

Prøv på en anden computer.

Jeg har nu markeret i alle felterne i msconfig...

Jeg forstår ikke helt, hvad du laver i msconfig. Det har intet med Windows update at gøre.

Hvis bullg. betyder BullGuard, så prøv at højreklikke på ikonet ved uret, vælg Luk og prøv at søge efter/installere opdateringerne igen.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: winupdate svigt

Indlægaf traco » man maj 16, 2016 9:43

"Jeg forstår ikke helt, hvad du laver i msconfig. Det har intet med Windows update at gøre."
I msconfig(start) er der et felt ved winupdate der kan markeres. (Hvad den også var.)
Alt det øvrige prøvede jeg også at markere, og så fungerede det pludselig. For anden gang.
Men jeg har nu fravalgt markering ved opgavestyring og xbox, og winupdate fungerer tilsyneladende fint.
Bullguard viser heller ikke noget om manglende opdateringer mere.
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster