opdatere netværkskort

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

opdatere netværkskort

Indlægaf eaaj » tors maj 19, 2016 15:03

Vi har en Toshiba satelite A100-068 bærbar pc. Den bliver med med at ryge af det trådløse internet. Så skal vi genstarte pc, så kører det et stykke tid igen. Kan det være opdatering af netværkskort?
Er det noget jeg selv kan gøre?
Jeg fandt en side om opdatering af drivere til Toshiba pc, men tør ikke rigtig bare downloade dem - jeg ved heller ikke om netværkskortet bliver opdateret ved det.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/50.0.2661.102 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: opdatere netværkskort

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 19, 2016 15:52

Det burde normalt ikke være nødvendigt at genstarte computeren for atter at komme på netværket. Får I en fejlbesked, eller mistes forbindelsen bare?

Det er normalt altid en fordel at opdatere sine drivere, uanset om det er til netkort eller andre ting. Ved opdateringer rettes fejl, fundne sikkerhedshuller lukkes, og driveren optimeres. Så hent roligt alle de nye drivere, du kan finde til din Toshiba, uanset om det er til mus, netkort, skærm eller noget helt fjerde. Er du heldig vil det forbedre ydelsen på netkortet.

Ud over fejl i driveren, så kan der være mange andre grunde til, at forbindelsen er ustabil. Fx: placering af router og bærbar i forhold til hinanden - det er nok den mest udbredte årsag til ustabile forbindelser. Der kan også være fejl i routeren, ligesom der kan være fejl i styresystemet. Og endelig kan der være "klumper" i forbindelsen til internetudbyderen. Du kan evt. prøve at tjekke, om problemet også er der, hvis du kobler til routeren med et kabel. Det kan udelukke/bekræfte fejlkilder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: opdatere netværkskort

Indlægaf eaaj » tors maj 19, 2016 16:41

Den mister bare forbindelsen - ingen fejlmeddelelse. Vi kan kun etablere forbindelse ved at genstarte.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde nogen driver opdateringer til Toshiba Satelite A100-068. Der er ikke så lave numre.
Routeren er udskiftet uden det hjalp. For tiden er der 50 cm mellem router og pc. Den ryger kun af internettet når man ikke arbejder med den. Eksempel: den er ikke brugt ½ time, så er der ingen forbindelse.
Jeg har tjekket med internetudbyderen. De har ikke haft udfald.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: opdatere netværkskort

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 19, 2016 20:27

Det er jo så ikke afstanden, der driller. Hvis du har et kabel, så prøv med det.Det kan afsløre, om det er den trådløse forbindelse på enten computer eller router, der driller - omend fejlen måske ligger et andet sted, se nedenfor.

Underligt, at de ikke har de lave numre på listen over drivere. Du har Windows 10, så computeren kan da ikke være særlig gammel. Hvor længe siden er det, du har købt computeren?

Det, at den kun ryger af ved "tomgang" kunne tyde på, at du har noget, der afbryder forbindelsen. Bruger du pauseskærm/strømbesparelse på computeren? I så fald kan du prøve at slå begge dele fra for at se, om det gør nogen forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: opdatere netværkskort

Indlægaf eaaj » tors maj 19, 2016 20:52

Jeg har strømsparer sat til. Prøver at slå det fra i morgen. Pc er ca. 6 - 7 år gammel, og har kørt perfekt med win 10
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster

cron