overføre kontakter

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

overføre kontakter

Indlægaf eaaj » lør jul 09, 2016 17:37

Min kone har brugt windows live mail gennem Glenten (vores lokale internetudbyder) Den tjeneste lukker til nytår, så hun vil bruge gmail. Hvordan kopierer/overfører/importerer vi disse kontaktpersoner fra live mail?
Jeg har fundet en brugsanvisning, men når jeg taster hendes kode - og den er rigtig - skriver den, at der ikke kan importeres fra denne udbyder.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.106 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: overføre kontakter

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 09, 2016 18:11

Så vidt jeg kan se, bruger Glenten Smartermail, i så fald:
Log ind på webmail.
Klik på ikonet Contacts.
Klik på menuen Actions, og klik så på Import/Export.
Klik på Export All to CSV.

Jeg ved ikke, hvad de pågældende menupunkter hedder, hvis din webmail er på dansk, måske "Kontakter" (Contacts), "Handlinger" eller "Funktioner" (Actions), "Import og eksport" (Import/Export) og "Eksport alle til CVS" (Export All to CSV).
Du skulle så få downloadet en CSV-fil, som kan bruges til at importere kontakterne ind i Gmail. Jeg har ikke kunnet finde en dansk vejledning til at importere i Gmail, men her er en på engelsk:
https://productforums.google.com/forum/ ... 20DNUiDJIk
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overføre kontakter

Indlægaf eaaj » tors jul 14, 2016 9:02

Det virker bare ikke. Den skriver at der ikke kan overføres fra denne udbyder.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: overføre kontakter

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 14, 2016 9:21

Det er en lidt underlig fejlmeddelelse, hvis du importerer fra en CVS-fil, som du har på din egen computer.

Har du mange kontakter? Hvis du har over 3.000, kan du støde på et loft hos Gmail. I så fald kan du opdele kontakterne i flere CVS-filer.

Det kan måske også være, at du har felter, som Gmail ikke kan genkende eller forstå. Du kan evt redigere CSV-filen i et regneark, hvor du så kan slette alle felter undtagende to med navn og mailadresse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overføre kontakter

Indlægaf eaaj » tors jul 14, 2016 9:23

Det er kun omkring 25. Jeg prøver senere på ugen.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster

cron