problemer med gmail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

problemer med gmail

Indlægaf eaaj » lør jul 16, 2016 19:02

Vores to af tre pc driller. Fra den som er i orden sender jeg en Gmail til de to andre. Der trykkes på svar og svaret kommer tilbage til den som er i orden. Fint nok.
Sender jeg fra en af de andre til min Gmail, og jeg trykker på svar, så kommer svaret ikke til modtageren. Der må være noget galt i indstillingerne, men hvor?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.106 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: problemer med gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 16, 2016 19:53

Får du en fejlmeddelelse? Enten i forbindelse med afsendelsen af svaret eller senere fra mailserveren. Hvis en mail ikke kan afleveres, udløser det en fejlmeddelelse - det kan dog tage nogle timer eller op til et døgn, før fejlmeddelelsen sendes.

Er det tre forskellige konti, der bruges på de tre computere, eller deles de om den samme konto?

Tjek lige, om mailen kan være havnet i spammappen. Hvis det er en POP3-konto, så log også ind på Gmails webmail og tjek spammappen der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problemer med gmail

Indlægaf eaaj » søn jul 17, 2016 6:02

Vi har hver sin mail konto, og der kommer ingen fejlmeddelelse - den modtager bare ikke svaret. Nu prøvede jeg at bytte om på pc, så min mail konto blev åbnet på konens pc og henden mail konto blev åbnet på min pc. Det er stadig hendes pc som ikke kan modtage svar - nøjagtig som før. Vi kan jo fint sende og modtage fra konens pc, den vil blot ikke modtage, hvis afsenderen trykker på svar.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: problemer med gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 17, 2016 7:06

Prøv lige at tjekke mailadressen, når der svares på en mail: Svar på en mail, og kontrollér så, om det er den rigtige mailadresse, der står i til-feltet.

Man kan angive en mailadresse, som der skal svares til i stedet for den, som der blev sendt fra. Hvis I har fået angivet en svar til-adresse, som er forkert, så kan det være forklaringen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problemer med gmail

Indlægaf eaaj » søn jul 17, 2016 7:18

Det var vist nok lige der problemet er. Hvordan ændrer jeg på svaradressen? Det skal være den som mailen er sendt fra.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: problemer med gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 17, 2016 7:35

Åbn kontoindstillingerne
Markér kontonavnet i oversigten til venstre.
Slet det der står i feltet Svaradresse.

Bemærk, hvis I benytter identiteter, skal du ændre i identiteterne, men det gør I nok ikke. Hvis ovenstående ikke hjælper, så vend tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problemer med gmail

Indlægaf eaaj » søn jul 17, 2016 7:44

Jeg kan ikke finde der hvor jeg kan ændre svar adressen.. Jeg har opdaget, når jeg trykker svar på en mail fra konens pc, så står min egen mailadresse der, så det er nok det rigtige vi skal ændre.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: problemer med gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 17, 2016 8:48

Du skal ind i kontoindstillingerne på din kones PC:
Klik på menuknappen.
Hold musemarkøren over Indstillinger, så undermenuen åbnes.
Klik på Kontoindstillinger.
Markér kontoens navn øverst i oversigten til venstre.
Slet det, der står i feltet Svaradresse.

Når der ikke er angivet en svaradresse, svares der automatisk til afsenderadressen. Feltet Svaradresse skal således blot være tomt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problemer med gmail

Indlægaf eaaj » søn jul 17, 2016 9:45

For lige at være helt sikker.
På konens pc: Trykker på tandhjulet, går i indstillinger. Konti og import, send email som. Der står konens mailadresse. Til højre ud for send email som står rediger. Der står konens mailadresse og intet i feltet.
Den gør bare det samme hele tiden.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: problemer med gmail

Indlægaf eaaj » søn jul 17, 2016 9:59

Jeg havde indstillet min pc til at modtage min kones mail. Nu er det slettet, og så virker det. Jeg ved ikke om det har været forkert opsat.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: problemer med gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 17, 2016 10:46

Stor undskyldning herfra. Af en eller anden grund troede jeg, du brugte Thunderbird, så jeg angav, hvordan du skulle ændre indstillingen i Thunderbird. :oops:

Godt, at du selv fandt ud af det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster