problem med mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

problem med mails

Indlægaf anelisbeth » tors aug 18, 2016 9:59

Så er jeg her igen,igen.
Når jeg sender en mail -og får svar I SAMME TRÅD- så kan jeg ikke se svaret.Jeg får blot min mail retur . Nu har det forekommet tre gange ,så nu er jeg klar over det er hos mig den er gal.
Har kontaktet yousee ,som har tjekket min mail .Den fejler intet -siges der- det er programmet så.....kan der gemme sig et svar på dette i indstillinger? :?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: problem med mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 18, 2016 10:21

Hej anelisbeth

Hvis du får din mail retur, får du sikkert også en fejlmeddelelse og en meddelelse om, hvorfor mailen kommer retur. Oftest vil det være på grund af en forkert adresse, men der kan også være andre grunde.

Prøv lige først at tjekke, om mailen har været sendt til den korrekte adresse. Hvis den anden person har angivet en forkert svaradresse, kan det være årsagen til returneringen. Hvis mailadressen er forkert, så kontakt den anden person og fortæl, at der skal opsættes en korrekt svar til-adresse i vedkommendes mailprogram. Hvis adressen er korrekt, så giv os den nøjagtige meddelelse, du får sammen med den returnerede mail. Du kan evt. sløre selve mailadressen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med mails

Indlægaf anelisbeth » tors aug 18, 2016 10:51

Ja, det er en bøvlet forklaring jeg har sendt dig ,men det er en returmail, som skal indeholde svar,men jeg kan ikke se svaret.Det lyder mystisk ,men hvis jeg be'r om en ny mail med svar er der ikke et problem.
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: problem med mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 18, 2016 11:21

Det vil sige, du får mailen, men den er bare tom?

I så fald:
Prøv at se, om der er en vedhæftet fil med svaret.
Prøv at indstille dit mailprogram til at vise mailen i tekstformat. Hvis du bruger Thunderbird: Klik på menuen Vis => Vis meddelelsesindhold som => Ren tekst (hvis du ikke kan se menuen Vis, så tryk på tasten Alt).

Du kan også prøve at få vist mailens kildekode for at se, om svaret gemmer sig der. Hvis du bruger Thunderbird, markér mailen i meddelelsesoversigten, og tryk så på tasterne Ctrl+U. Et vindue åbnes med kildekoden. Det er noget nørdet at læse mails på denne måde, men du kan muligvis se svaret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med mails

Indlægaf Gæst » tors aug 18, 2016 14:21

Har prøvet ,men jeg kan sagtens se mailen ,med mit spørgsmål ,men kan ikke se noget svar.
Gæst
 

Re: problem med mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 18, 2016 14:42

Jeg kan desværre ikke komme nærmere med en forklaring/løsning ud fra de oplysninger, jeg har.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med mails

Indlægaf Gæst » tors aug 18, 2016 14:58

ok! Tak fordi du prøvede.
Gæst
 

Re: problem med mails

Indlægaf jm3 » ons sep 21, 2016 16:11

Hej Ludvigsen,
Jeg har netop fået windows 10 og har valgt at bibeholde Windows Live Mail. Imidlertid har jeg jo som mange andre måttet ændre opsætning, da Microsoft jo forsøger at lukke helt af for WLM. Anyway, jeg har så fået Thunderbird også og er rimelig tilfreds sofar (ca. 1 mdr.). Mit problem er, at jeg tilsyneladende ikke for synkroniserede mapper, når jeg har sendt mails. Jeg opdagede tilfældig, at da jeg sendte en mail gd. fra WLM blev den ikke vist i Thunderbird og viste det sig vice versa på mails sendt fra Thunderbird ikke vist i WLM. Kan det evt. skyldes, at jeg har ændret Thunderbird til at blive standard mail program for ca. 1 uge siden? Je g glemte måske lige at nævne, at jeg har 2 konti - en Live mail(outlook) og en Telia tilknyttet begge mailprogrammer.
jm3
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 21, 2016 15:54

Re: problem med mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 21, 2016 16:49

Hvis dine mails skal synkroniseres mellem Thunderbird og Windows Live Mail (og alle andre programmer), skal kontoen sættes op som IMAP. Med IMAP bliver der automatisk synkroniseret, så du altid har de samme mails på alle enheder/programmer, og såmænd også på webmail. Hvis kontoen er sat op som POP3, så synkroniseres der ikke på den/de enheder og de programmer, der er sat op som POP3. Spørgsmålet er så blot, om din konto overhovedet kan sættes op som IMAP.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med mails

Indlægaf Gæst » ons sep 21, 2016 18:17

Ok og tak - Tja, du har jo nok ret - jeg ved faktisk ikke om min Teliakonto i Thunderbird kan ændres til IMAP og om det er særligt hensigtsmæssigt aht. sikkerheden. Mine konti i WLM har jeg ændret til IMAP, da Microsoft stoppede servicen for ca. 1 md. siden. Jeg må nok bare droppe det. Men det er jo underligt, at alle indkommende mails synkroniseres i alle indbakkerne, dog ikke altid outlooks webmail for samme konti-
Gæst
 

Re: problem med mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 21, 2016 19:08

Det er ikke nødvendigt med synkronisering, når det gælder modtagne mail, det kan man klare med filtre. Det er kun mails, man sender, som der kan være problemer med at få synkroniseret, hvis man benytter POP3. Der er ikke nogle specielle sikkerhedsproblemer med IMAP, tværtimod, for man har automatisk backup på serveren - hvis ellers man ikke overskrider mailserverens pladsbegrænsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med mails

Indlægaf Gæst » ons sep 21, 2016 19:35

Ok - men jeg ved ikke lige hvordan jeg sætter den op i Thunderbird. I øvrigt er det hamrende ærgerligt, at WLM stopper. Det er et kanon mail program. Der burde være nogen, der forsøgte at købe det og så udbyde det igen til eks. kr. 50,- eller 100,- pa. Det tror jeg faktisk, der er rigtig mange, der ville være villig til at betale. Jeg synes ikke Thunderbird er lige så enkelt og godt bl.a. pga. signatur opsætningerne, adresse mappen og skrift/ skriftfarve og skrift størrelsesopsætningerne.
PS. Kan man tilføje et flueben et andet sted her forums opsætningen, således man for mail besked, når der foreligger et svar?
Gæst
 

Re: problem med mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 21, 2016 19:58

De kan finde en vejledning til at ændre fra POP til IMAP i Thunderbird i denne artikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/skift ... imap-konto

Med hensyn til at få besked, når der svares, så er det kun muligt, hvis man er meldt til som medlem i forummet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med mails

Indlægaf jm3 » ons sep 21, 2016 20:23

Ok og tak. Så skulle jeg måske tilmelde mig. Jeg siger i hvert fald tusind tak for den hjælp, det er at kunne bede om hjælp her og så få den.
Tak for det. :D
jm3
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 21, 2016 15:54


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster