KompoZer installering

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

KompoZer installering

Indlægaf Gunnar Geertsen » fre feb 10, 2017 12:38

Jeg har før fået perfekt hjælp af "Ludvig" og prøver igen. Jeg har installeret KompoZer som beskrevet i vejledningen, dvs ved at downloade den danske sprogpakke først og derefter programmet fra Mozilla Danmarks hjemmeside. Dette er jo på engelsk, og nu ligger den danske sprogpakke og svæver på min computer et andet sted end programmet. Hvordan får jeg så den engelske udgave oversat til dansk?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0
Gunnar Geertsen
 

Re: KompoZer installering

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 10, 2017 13:18

Du skal blot hente og installere den danske version - du kan bare installere oveni den engelske version, du behøver ikke at afinstallere den engelske først. Du skal dog sørge for, at KompoZer er lukket, mens du installerer den danske version.

Hent den danske version her:
http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer/
Klik på linket: Download dansk KompoZer 0.7.10 til Windows på siden.

Installér, og din KompoZer skulle nu gerne være på dansk.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: KompoZer installering

Indlægaf Gunnar Geertsen » fre feb 10, 2017 14:14

Jamen det var netop, hvad jeg forsøgte første gang. Men der sker ikke noget, når jeg klikker på "download dansk KompoZer". Derfor installerede jeg sprogpakken først. Har lige prøvet igen - der sker stadig ikke noget når jeg klikker. Andet end at den som normalt spørger, om jeg vil gemme, hvilet jeg siger ja til, og så sker der ikke mere.
Gunnar Geertsen
 

Re: KompoZer installering

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 10, 2017 15:13

Har du tjekket, om filen er blevet hentet og ligger i mappen Hentede filer? Filen er ikke ret stor, så den hentes meget hurtigt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: KompoZer installering

Indlægaf Gunnar Geertsen » fre feb 10, 2017 17:17

Jeg kan ikke finde noget, som hedder "hentede filer". Programmer plejer da at vise, at de bliver installeret og fortælle, hvor de lægger sig. Men skulle den danske ikke overskrive den engelske, som ligger i mappen med programmer?
Gunnar Geertsen
 

Re: KompoZer installering

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 10, 2017 18:14

Prøv at åbne mappen Dokumenter i din Windows. Jeg vil tro, at du der har en undermappe, der hedder Hentede filer. I den mappe skulle du gerne have filen KompoZer-da-0.7.10.exe - dobbeltklik på den og følg installationsguiden.

Alternativer, hvis du ikke kan finde mappen:
Brug søgefeltet i din Windows til at søge efter Hentede filer
eller
Brug søgefeltet i din Windows til at søge efter KompoZer-da-0.7.10.exe
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: KompoZer installering

Indlægaf Gunnar Geertsen » fre feb 10, 2017 21:09

Alle tre ting havde jeg allerede gjort uden held. Programmet er ikke på min computer, og der sker intet, når jeg klikker på "Download dansk KompoZer 0.7.10 til Windows".
Gunnar Geertsen
 

Re: KompoZer installering

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 10, 2017 22:35

Underligt. Måske du har et sikkerhedsprogram, der forhindrer, at du får lov at downloade exe-filer. Jeg har lige prøvet at pakke filen ind i en zip-fil, måske du så kan få lov at hente den:
http://kimludvigsen.dk/programmer/KompoZer.zip

Hvis du får lov til at downloade, skal du så blot pakke den op, før du kan starte installationsprogrammet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: KompoZer installering

Indlægaf Gunnar Geertsen » lør feb 11, 2017 0:18

Yes, så var den der. Jeg forstår det ganske vist ikke, men nu ligger den danske der - sammen med to engelske, men dem kan jeg vel afinstallere - jeg troede, den overskrev. Jeg må jo på en eller anden måde have installeret to engelske i går, men nu har jeg den altså på dansk. Dejligt, tak for det!
Gunnar
Gunnar Geertsen
 


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron