Thunderbird, forståelse af mapper / strukturer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird, forståelse af mapper / strukturer

Indlægaf Zouki » tirs apr 04, 2017 14:58

Har lige taget Thunderbird i brug (har brugt windows live mail indtil nu).
Har både gmail konti og jubii mail konti. Alle konti (5) er sat op korrekte med imap, synk. virker fint, det fungerer.
Har også overført mail fra windows live til thunderbird uden problemer. Alt ser fint ud.
Jeg har nu et par spg. Jeg vil gerne forstå mappe strukturen. Der er f.eks. nu dukket nogle mapper op (replikeret) i imin jubii webmail som draft, sent, osv. Som jeg ikke havde før men som jeg også har i thunderbird, hvordan kan det være? Disse mapper findes både på dansk og engelsk... i en dobbel struktur... lidt svært at forklare...
Jeg vil bare gerne forstå hvordan det hænger sammen og hvorfor? Virker bare lidt som dobbeltkonfekt... og forvirrende
Tak
Zouki

Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0; HUAWEI VNS-L31 Build/HUAWEIVNS-L31) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/57.0.2987.132 Mobile Safari/537.36
Zouki
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs apr 04, 2017 13:11

Re: Thunderbird, forståelse af mapper / strukturer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 04, 2017 17:31

Det er synkroniseringen, der virker begge veje. Du kan slette det hold, som stammer fra Thunderbird. Sørg for at der ikke ligger noget, du skal bruge, i mapperne, når du sletter dem. Du kan slette mapperne ved at højreklikke på dem og vælge slet.

Det kan nødvendigt med nogle andre ændringer samtidig. Hvis din Thunderbird er indstillet til at gemme kladder, spam osv. i sine egne mappe, skal du ind i indstillingerne og ændre, så kladder gemmes i de mapper, der stammer fra Gmail/Jubii. Det gør du således:
Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Hold musemarkøren over Indstillinger, og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Kopier & mapper i oversigten til venstre.
Her kan du vælge, hvor forskellige mails skal kopieres til.
Klikker du på Spam i oversigten til venstre, kan du vælge, hvor mailfiltret gemmer spammails.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron