Filer som jeg ikke kan åbne

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Filer som jeg ikke kan åbne

Indlægaf eaaj » søn jul 23, 2017 9:20

Vi har fået tømt vores ene pc fuldstændig, pga en opdatering der gik galt. Inden blev den læst ud på en stick. Da vi skulle gendanne pc med stick, var den pludselig tom.
Jeg forsøgte at gendanne sticken med Recuva. Det lykkedes, til dels. Der er blot nogle filer som jeg ikke kan åbne. (Vedhæftet skærm billede af filerne)
Hvordan åbner jeg dem?
Det er regnskab for en forening i excel og nogle dokumenter

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/59.0.3071.115 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Filer som jeg ikke kan åbne

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 23, 2017 9:32

Det er filer som kun er gendannet delvis. Hvis du er heldig, kan noget af indholdet reddes. Du skal have omdøbt filerne, så de har de rigtige filendelser, fx XLS eller DOC, eller hvad de nu havde før. Du kan prøve dig frem med de forskellige filtyper på filerne for så at prøve at åbne filerne med de tilhørende programmer.

Du har ikke en backup et andet sted, fx online backup? Hvis ikke, så bør du overveje at få det, så du fremover kan undgå at miste vigtige filer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Filer som jeg ikke kan åbne

Indlægaf eaaj » søn jul 23, 2017 10:04

Jeg fik filerne åbnet. Det var de samme billeder som jeg havde åbnet.
Er der et bedre program end Recuva til at genskabe slettede filer på en stick?
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Filer som jeg ikke kan åbne

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 23, 2017 10:17

Du kan være heldig, at en andet program kan finde mere, men så skal du nok også være heldig. Problemet er sandsynligvis, at der er blevet skrevet til sticken, hvilket har overskrevet nogle af filerne eller noget af filerne.

Jeg ved ikke, hvor godt Recuva er, men du skal passe meget på, hvad du henter, hvis du vil prøve med andre programmer. Der findes en forfærdelig masse snydeprogrammer til gendannelse af mistede data. I gamle dage brugte jeg det gratis PC INSPECTORFile Recovery, men jeg ved ikke, hvor godt det er i vore dage. Det er vist ikke så brugervenligt som de nyere programmer. Du kan hente det her:
http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1

En meget gammel brugervejledning til programmet:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... r-trin.php
Jeg ved ikke, om den stadig kan bruges.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Filer som jeg ikke kan åbne

Indlægaf eaaj » tirs jul 25, 2017 23:12

Så er det hele fundet. Jeg ved ikke om jeg skal skrive hvad årsagen var!
Det var en forkert stick. :oops:
Men hvor blev vi lettede da vi fandt det hele. Det var komplet regnskab for en forening.
Jeg mente at jeg havde google sky på pc, men det er åbenbart indstillet forkert. Det er en ny opgave
som skal løses
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Filer som jeg ikke kan åbne

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 25, 2017 23:20

He he, så kan jeg godt forstå, du har fundet den rødmende smiley frem. Skønt, at de ikke var væk.

Med hensyn til online backup, så plejer jeg at anbefale IDrive til Windows-brugere. Hvis du kan nøjes med mindre end 5 GB plads er det gratis. Skal du bruge mere plads, koster 2.000 GB ca. 440 kroner om året - du kan dog få en ganske pæn rabat det første år (kun 110 kroner) ved at bruge dette link: https://www.idrive.com/idrive/deals/pd/ludvigs
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster

cron