Eksportere adressebog i Thunderbird til google konto ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Eksportere adressebog i Thunderbird til google konto ?

Indlægaf TilleH » tors jan 04, 2018 18:53

Kan man det ?

Jeg vil gerne ha kopieret min kontaktliste med emailadresser osv. over til min google konto.

Hvordan gøres dette hvis muligt ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0
TilleH
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors jan 04, 2018 18:51

Re: Eksportere adressebog i Thunderbird til google konto ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 07, 2018 13:50

Hej Tille

Undskyld det sene svar!

Vil du kun eksportere, eller vil du have synkroniseret adressebogen, så du har de samme adresser begge steder? Sidstnævnte er absolut det bedste, hvis du vil fortsætte med at bruge både Thunderbird og Gmail som webmail.

Kun eksport:
Åbn adressebogen i Thunderbird.
Klik på menuen Funktioner.
Klik på menupunktet Eksporter.
Vælg Kommasepareret (UTF-8) i rullemenuen lige over knappen Gem.
Vælg evt. at angive et andet filnavn og placering af den eksporterede adressebog end det, der som standard er valgt i (dette er ikke nødvendigt, du skal bare kunne finde den eksporterede fil efterfølgende).
Bemærk, du får automatisk åbnet et eksport-vindue for hver adressebog, du har i Thunderbird. Gentag valget i rullemenuen og evt. omdøbning/placering i dem alle.

Du har nu fået gemt en eller flere filer med filtypen csv.

Åbn din Gmail som webmail.
Åbn Kontaktpersoner i Gmail (klik på Gmail lige over knappen Skriv, og vælg så Kontaktpersoner på menuen - et nyt faneblad med dine kontaktpersoner åbnes).
Alternativt, klik på dette link: https://contacts.google.com/
Klik på flere i menuen til venstre for at få vist flere valg.
Klik på Importer.
Du skal muligvis skifte til den klassiske version af Google Kontaktpersoner, følg vejledningen på skærmen.
Når du kommer til selve importen, skal du blot vælge den/de cvs-filer, du tidligere eksporterede.

Synkronisering:
Installér denne tilføjelse, der kan synkronisere dine kontakter i Gmail og i Thunderbird: https://addons.mozilla.org/da/thunderbi ... ntactsync/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 24 gæster

cron