Flytte hjemmeside til anden computer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Flytte hjemmeside til anden computer

Indlægaf MarianneK » søn feb 25, 2018 21:13

Hejsa
Jeg er ikke så drevet i brugen at Kompozer - men det er da lykkedes for mig at lave en lille hjemmeside som fungerer. Denne er udarbejdet på min bærbare computer. Jeg har desuden en stationær
computer - som jeg gerne ville kunne redigere siden på - samtidig er der en anden bruger som skal kunne redigere på hjemmesiden.
Problemet er at vi ikke kan finde ud af at få tingene til at fungere på de andre computere.
Vi har downloadet Kompozer på de andre computere - Har så kopieret filer over på en USB pen.
Når jeg vil redigere i siden på den anden computer og indsætter informationer til overførsel af filer - sker der ikke rigtig noget og selv om jeg gemmer adgangskode m.v. fastholder den ikke disse ind-
stillinger.
På den bærbare står der i sitemanageren hjemmesidens navn i indstillinger og filerne har internet symbol
På den stationære ( som jeg ikke kan få til at virke) står der i sitemanageren Desktop og filerne har ikke internet symbol men vises som en disk

Håber der er nogen som kan hjælpe ???

mvh Marianne

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36 Edge/16.16299
MarianneK
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn feb 25, 2018 20:58

Re: Flytte hjemmeside til anden computer

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs feb 27, 2018 13:06

Hej Marianne

Sitemanageren i Kompozer har visse visse begrænsninger. Jeg har aldrig fået den til at fungere rigtigt. I stedet for bruger jeg et FTP-program, der hedder Filezilla.
Filezilla kan hentes her: https://filezilla-project.org/
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Flytte hjemmeside til anden computer

Indlægaf MarianneK » tirs feb 27, 2018 20:05

Hej Jørgen
Tak for svar. Prøvede at downloade det omtalte program. Det lykkedes mig ikke at logge på serveren.
Ved heller ikke lige hvordan det skal fungere. Har ikke meget erfaring med dette.
Det lykkedes dog mig at få sat overførselsindstillinger og adgangskode på den anden computer - så dette fastholdes. Det er ellers ikke lykkedes.
Så nu kan jeg også redigere og overføre fra min anden computer. Har kopieret html.filer over i en mappe på den anden computer.
De lægger sig dog ikke på samme måde på sitemanageren - så jeg kan slette filer på server ???
Kan jeg så evt. prøve det omtalte med netværksdrev ??? får jeg så adgang til filerne på nettet.

mvh.
Marianne
MarianneK
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn feb 25, 2018 20:58

Re: Flytte hjemmeside til anden computer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 28, 2018 5:32

Hej Marianne

Ja, med et netværksdrev, får du direkte adgang til filerne på serveren. Pas på, du ikke kommer til at slette de forkerte filer, for så forsvinder de fra hjemmesiden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Flytte hjemmeside til anden computer

Indlægaf MarianneK » fre mar 02, 2018 13:04

Tak for svar.
Det vil jeg forsøge.

mvh
Marianne
MarianneK
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn feb 25, 2018 20:58


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron