overflytte fra en pc til en anden

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf eaaj » lør apr 14, 2018 11:38

Jeg er ved at overflytte fra en pc til en anden pc. Jeg er kommet til bookDB2. (biblioteksprogram) Jeg har programmet på den ny pc, men kan ikke få
informationerne med. Kan nemt kopiere informationerne til en extern harddisk, men informationerne kommer ikke med.
Hvordan får jeg informationerne med over?
Begge pc win 10 64 bit, office 2010 home student

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/65.0.3325.181 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 14, 2018 15:51

Du leder sikkert efter informationerne det forkerte sted. Jeg kan forestille mig, at det er programmappen, du har prøvet at kopiere, men data opbevares sædvanligvis et andet sted. På den gamle PC:
Klik på luppen til højre for startknappen.
I søgefeltet, skriv:
%appdata%
Du får vist en mappe som søgeresultat, klik på den for at åbne den.
Her ligger dine brugerdata fra forskellige programmer, og jeg vil tro, at du også har en mappe med navnet bookDB2 eller lignende liggende her. Du skal så kopiere mappen over på den tilsvarende placering på den nye computer. Sørg for at kopiere mens bookDB2 er lukket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf eaaj » lør apr 14, 2018 16:15

Der ligger desværre ikke noget som overhovedet minder om det navn. Jeg har forsøgt at kopiere bookDB2 fra skrivebordet, men der kommer ingen informationer med
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 14, 2018 16:31

bookDB2 opfører sig åbenbart anderledes end andre programmer. Når du har fået åbnet mappen som nævnt ovenfor, så skal du åbne overmappen. Her finder du en mappe, der hedder Local, åbn den. I den mappe skulle du gerne kunne finde en mappe med navnet bookDB2.

Læs mere om at overføre programmets data til en anden PC her (på engelsk)
http://www.spacejock.com/BookDB_Faq.html
Det er afsnittene nedenfor, der er de interessante:
How can I back up my data in BookDB2?
How do I restore a backup?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf eaaj » søn apr 15, 2018 8:35

Når jeg åbner mappen "lokal" så er den tom. Henvisningen, du skriver om, kommer godt nok på dansk, men jeg kan simpelthen ikke dreje hjernen til at forstå det.
Vi er temmelig stressede for tiden da vores hus er brændt totalt ned.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 15, 2018 8:53

Uf, det lyder slet ikke rart med jeres hus!

Jeg kender ikke selv programmet udover det jeg fandt på dets hjemmeside. Jeg kan se, at det har en importfunktion, prøv lige at tjekke, om det har en eksport-funktion.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf eaaj » tirs apr 17, 2018 17:58

Så lykkedes det. Jeg måtte omkring en pc mand. Han havde ikke overflyttet det korrekt til extern harddisk.
Da jeg kom hjem, gik det meget nemt at overflytte. Det var ligesom andre dokumenter at overflytte.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Overføre mit thunderbirdprogram med adresser mails osv.

Indlægaf shogun » lør sep 29, 2018 11:54

Min kones bærbare er gået i sort dvs. hendes skærm er itu og vi har købt en ny. Vi bruger Thunderbird begge to og det vil hun fortsætte med og hun vil gerne have thunderbirdprogrammet med og dermed også mails og addresserne med. Hun har en G mail addresse .Hvordan gør jeg det. Jeg mener at man skal på

Hjælp
teknisk imformation
åbn profilmappe og hvad så videre ???


Når jeg har overført data over på den nye computer virker Thunderbird så uden videre ??


med venlig hilsen

Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 29, 2018 14:06

Hej Kaj

Hjælp
Teknisk information
Åbn profilmappe
Gå op til overmappen og gå op til overmappen igen, så du kan se den mappe, der hedder Thunderbird. Det er den, du skal have flyttet til den nye computer.

På den nye computer, skal du gøre dette, inden du installerer Thunderbird på den:
Klik på søgeikonet i Windows, skriv:
%appdata%
Åbn mappen der vises.
Kopier nu mappen Thunderbird herover. Der ligger allerede nogle andre mapper her, det er data fra andre programmer.
Installér Thunderbird, og alt skulle nu gerne være på plads.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » søn sep 30, 2018 8:30

Hej Kim
Tak for dit hurtige svar - det finder jeg nok af men der er en ting som jeg nævnte i mit spørgsmål til dig/jer men jeg spurgte ikke direkte .Min kone bruger som jeg Thunderbird men hun har en G-mail addresse .Hvordan flytter vi den hen på hendes nye computer ?? Følger den med i overførslen fra gamle computer til den nye ??

med venlig hilsen
Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 30, 2018 8:34

Alle indstillinger, konti og mails ligger i profilen, så hvis bare du får flyttet profilmappen som beskrevet i forrige svar, så vil alt være som på den gamle - bortset fra at skærmen virker, og at computeren sikkert også vil være lidt hurtigere end den gamle :D
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » søn sep 30, 2018 17:32

Hej Kim

tak for dine gode råd vedr. overførsel af Thunderbird

Bare for være helt sikker gælder den samme procedure med at overføre Thunderbird , når jeg først overfører data til extern harddisk og fra den eksterne harddisk til den nye computer. Det er jeg nødt til da jeg ikke kan se på skærmen hvad der står da den som sagt er itu. Jeg vil sætte min kones computer til min skærm.

med venlig hilsen
Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf eaaj » søn sep 30, 2018 17:54

Denne tråd er vist kørt forkert ind. Den går ind på mine spørgsmål.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man okt 01, 2018 9:37

mulebyvej34 skrev:Hej Kim

tak for dine gode råd vedr. overførsel af Thunderbird

Bare for være helt sikker gælder den samme procedure med at overføre Thunderbird , når jeg først overfører data til extern harddisk og fra den eksterne harddisk til den nye computer. Det er jeg nødt til da jeg ikke kan se på skærmen hvad der står da den som sagt er itu. Jeg vil sætte min kones computer til min skærm.

med venlig hilsen
Kaj


Du flytter mappen Thunderbird fra %appdata% til et sted på en ekstern harddisk. Herefter flytter du mappen Thunderbird fra den eksterne harddisk til %appdata% på den nye computer.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » tirs okt 02, 2018 18:46

Hej igen

Så fik jeg orden på den nye thunderbird på min kones nye computer Desværre er der et eller andet galt Hendes computer kan godt modtage mails men kan ikke sende. Hun har en g mail addresse
Der står at jeg skal kontrollere at SMTP server indstillinger er i orden , der står også noget om godkendelsesfejl. Det eneste jeg har forsøgt mig med er at ændre standardmail som var på den nye computer til hendes mailadresse. Har I et godt råd ??


NYT NYT NYT


Jeg har slået sikkerhedsgodkendelsen fra og nu virker det.

med venlig hilsen
Kaj
Senest rettet af shogun tirs okt 02, 2018 20:43, rettet i alt 1 gang.
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron