Billeder

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Billeder

Indlægaf eaaj » søn jul 22, 2018 14:05

Jeg har 151 billeder fra vores brand. De er kommet fra et rengøringsfirma,SSG. Et billede kan hedde: 2018-04-06_01_48_49.jpg. Jeg kan godt åbne det, men jeg vil gerne have det i en mappe på min PC. Når jeg flytter det til en mappe, så er billedet kun ca. 2 cm på hvert led, og hedder Tile tumbnail.jpg. Hvordan kan jeg få disse billeder overført i en normal størrelse?
Windows 10

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.99 Safari/537.36
Vedhæftede filer
TileThumbnail.jpg
TileThumbnail.jpg (4.85 KiB) Vist 6975 gange
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Billeder

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 22, 2018 22:50

Hvor flytter du billedet fra (Thunderbird, Gmail, eller noget helt tredje)?

Ud fra størrelsen og ud fra, hvad de fylder, så ser det ud som om, det er miniature-udgaver (thumbnails). Sandsynligvis har du ikke fået flyttet de rigtige billeder.

Er billederne i den store størrelse indsat i selve mailen, altså så du kan se dem direkte i mailen, eller er de med som vedhæftede filer?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Billeder

Indlægaf eaaj » man jul 23, 2018 5:49

De ligger hos noget som hedder Scalepoint. Jeg kan kun se dem når jeg åbner "min mappe" hos Alka. Der ligger alt kommunikation mellem forsikringen og os.
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Billeder

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 23, 2018 5:54

Hvordan prøver du at kopiere dem over på din egen computer?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Billeder

Indlægaf eaaj » man jul 23, 2018 6:15

Jeg har prøvet et kopiere billedet. Jeg har prøvet at trække billedet
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Billeder

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 23, 2018 6:23

Hvis billedet vises i stor størrelse hos Scalepoint, så prøv at højreklikke på et billede og vælg Gem billede som. Hvi du stadig kun får en miniature gemt, så prøv i stedet at højreklikke og vælg Vis billede. Hvis du så får vist billedet i stor størrelse på en side uden andet, så højreklik på billedet og vælg Gem billede som.

OBS! Dette er menupunkterne i Firefox, de hedder måske noget andet, hvis du bruger en anden browser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Billeder

Indlægaf eaaj » man jul 23, 2018 6:41

Når jeg gemmer billederne, så kommer følgende besked "Juicebox can not display locally in this browser. More Info." Jeg bruger Chrome.
Hvordan åbner jeg dem med Firefox?
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Billeder

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 23, 2018 8:39

Det lyder som om, de har lavet noget specielt med billederne. Hvis du har Firefox installeret kan du prøvet at gøre, som jeg har beskrevet.

Der er også en anden mulighed i Firefox, jeg ved ikke, om der er noget tilsvarende i Chrome:
Tryk på genvejstasten Ctrl+i, det vil åbne vinduet Sideoplysninger med oplysninger om webstedet.
Klik på Medieindhold.
I ruden øverst kan du se alle billeder på siden.
Klik på et billede for at se et eksempel på billedet.
Du kan nu se dimensionerne på billedet, og hvor meget det fylder.
Hvis de store udgaver af billederne er på oversigten, så kan du klikke på knappen Gem som, når de er markeret.

Hvis du heller ikke kan gemme på denne måde, vil det nok være nemmest at kontakte SSG og spørge, om de vil sende billederne til dig i en mail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron