Mail der ikke er nået frem i tide

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mail der ikke er nået frem i tide

Indlægaf Druj » ons okt 17, 2018 13:59

Belært af ærgerlige erfaringer vil jeg gerne fremover have modtagere af mine mails til at tilkendegive, at de har set min mail eller i det mindste at mailen er nået frem. Hvordan kan man gøre det i thunderbird?

Mvh
Finn Druj

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:62.0) Gecko/20100101 Firefox/62.0
Druj
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 12, 2010 11:16

Re: Mail der ikke er nået frem i tide

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 17, 2018 14:27

Hej Finn

Det korte svar: Den slags virker ikke 100 procent.

Det lidt længere svar: Der findes en funktion, der gør det muligt for afsenderen af en mail at anmode om en kvittering. Men den virker kun, hvis modtagerens program er indstillet til at tillade, at der sendes en kvittering, og der er mange programmer, der som standard er sat til ikke at sende en kvittering. Jeg vil gætte på, at det er under halvdelen, der vil sende dig en kvittering, og du kan ikke se, om den anden halvdel bare har ignoreret mailen, eller om det er fordi, de ikke sender en kvittering. Næste problem er, at du kun kan se, at mailen er blevet åbnet, du kan ikke se, om den er blevet læst og forstået, og om vedkommende har valgt ikke at svare eller om vedkommende vil svare senere.

Min holdning er, at funktionen kun giver mening internt i en virksomhed, hvor alle bruger funktionen og er bevidst om, hvordan den virker.

Hvis du vil afprøve funktionen, så kan du i kompositionsvinduet klikke på menuen Valgmuligheder og så klikke på Kvittering på menuen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster

cron