logon deaktiveret

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

logon deaktiveret

Indlægaf eaaj » ons okt 16, 2019 7:24

Denne besked kommer på vores bærbare pc. Den har været tændt hele natten, men vi kan alligevel ikke komme ind på den. Det er en pludselig
besked som er kommet. vi prøvede at oprette en ny kode, men det hjalp heller ikke. Hvordan kommer vi ind i pc igen?

"Denne logonmulighed er deaktiveret på grund af mislykkede logonforsøg eller gentagne lukninger. brug en anden logonmulighed eller hold enheden
tændt i mindst 2 timer, og prøv derefter igen"

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/77.0.3865.90 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: logon deaktiveret

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 16, 2019 7:57

Det vil sige, at I får samme meddelelse, hvis I prøver igen efter at have ventet i mindst to timer? I så fald, prøv at kontrollere, om Caps Lock er aktiveret, så der indtastes store bogstaver i stedet for små bogstaver.

Hvis det stadig ikke virker, så fortæl lige, hvad det er for en computer (producent og modelnavn/-nummer).

Jeg kan se, at der står noget om login-muligheder på skærmen i forbindelse med den meddelelse, du har fået, men jeg har ikke umiddelbart fundet noget om, hvilke muligheder man har. Jeg kan regne ud, at det er der, du har prøvet at oprette en ny kode. Du må gerne lige fortælle, hvilket muligheder man har der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: logon deaktiveret

Indlægaf eaaj » ons okt 16, 2019 9:02

Jeg tjekkede capslock. Den var til små bogstaver. Jeg prøvede at ændre den og ændre tilbage. Så kunne jeg efter den beskrevne fremgangsmåde.

Billede 3 er typen på maskinen. Når billede 1 kommer, trykker vi på "indstillinger for logon". Så trykker vi på det lille logo ud for pilen. Så kan vi logge ind, men kun med det øverste taltastatur.
Det numeriske virker ikke, selvom det er aktiveret.

Vi kan komme ind, men det er meget besværligt.
Vedhæftede filer
billede 3.jpg
billede 2.jpg
20191016_093258.jpg
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: logon deaktiveret

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 16, 2019 9:32

Hvis computeren ikke risikerer at falde i uvedkommendes hænder, kan du evt. fjerne adgangskoden, så der logges ind automatisk ved start af Windows.

Jeg har ikke kunnet finde en dansk vejledning, men her er en på engelsk:
https://www.isunshare.com/windows-10-pa ... login.html

Det er metode 2, du skal følge.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: logon deaktiveret

Indlægaf eaaj » ons okt 16, 2019 16:55

Vi kunne ikke helt følge beskrivelsen, men det lykkedes - takker
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster

cron