Thunderbird. Regeler for undermapper.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird. Regeler for undermapper.

Indlægaf linux-abc.dk » ons sep 02, 2020 12:58

Hej
Jeg modtager regelmæssig mails med dokumenter (arbejdsrelateret) som jeg arkiverer i undermapper relateret til hver sag - 5 til 10 stk i hver mappe.

Mappestrukturen er som eksempel: Indbakke/Sag/Nr1

"Sag" indeholder Nr1 + Nr2 + Nr3 osv. (de rigtige navne på mapperne er stednavne så de arrangerer sig alfabetisk )
Jeg har brug for at beholde dem en bestemt tidsrum - lad os sige to år - og så kan undermapperne slettes med indhold.

Så - efter denne lange forklaring er spørgsmålet egentlig: Kan man sætte en automatisk sletning af mapper efter at have gemt dem et bestemt tidsrum lige som man kan med modtagne mails :wink:

Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:80.0) Gecko/20100101 Firefox/80.0
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Thunderbird. Regeler for undermapper.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 02, 2020 23:34

Hej Uffe - længe siden ...

Det var et godt spørgsmål, som man siger, når man ikke har en løsning. Det er ikke muligt i Thunderbird, og jeg har ikke umiddelbart kunnet finde en udvidelse, der kan slette mapper. Du kan prøve at spørge i MozillaDanmarks forum, det kan være, de ved mere end mig: https://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2

Hvis du bruger IMAP, kan du være heldig, at der findes en funktion til at slette tomme mapper på webmail.

Jeg ved ikke, om det kan være en løsning, men du kan bruge et tidsfilter på mails - og i stedet for at slette dem, kan du få dem markeret som ulæst, fx efter to år + den tid du normalt tager om en sag. På den måde bliver du gjort opmærksom på mappen, ved at der vises ulæste mails i den, og du kan så manuelt slette den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird. Regeler for undermapper.

Indlægaf linux-abc.dk » lør sep 05, 2020 12:57

Kim Ludvigsen skrev:Hej Uffe - længe siden ...

Åh ja, der er desværre så mange andre ting der sluger tid, så........... men tak forhjælpen.
Jeg havde været ved at søge selv - uden held - og tænkte at det skadede ikke at spørge :wink: :)
Egentlig er det jo også bare for at spare tid, det træls nok i forvejen at rydde op i mails :(
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron