Thunderbird: Meddelelsesfiltrene/Filterregler

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird: Meddelelsesfiltrene/Filterregler

Indlægaf brisager » fre jun 25, 2021 7:38

Jeg har ført spurgt dig, Kim Ludvigsen, hvorfor mine mails ikke bliver modtaget af flere (nogle får). Jeg får ikke mine afsendte mail retur. Det har faktisk været siden Thunderbird update til 78.11.0 updateret 3. juni 2021 og den før updatet 18. maj 2021. Det er et stort problem for mig, jeg regner med at skifte mailprogram pga. dette. Du skrev tidligere, at det ikke var Thunderbird update, der skulle være problemet, men jeg har læst, at 78.11.0 er updateret med henblik på sikkerhed - og nogle modtagere derfor ikke kan modtage. Jeg ved ikke, om jeg har forstået det rigtigt. Det du skrev om spam er afprøvet adskillige gange. Til sidst - jeg bryder mig ikke om at skulle donere et beløb og vil ikke. Bliver jeg hægtet af - af den grund - eller man "straffer" mig på anden vis. Jeg er lige blevet 80 år - der er grænser for, hvor mange it-fremmedord, jeg forstår i Hjælpeforum - ikke kun den - men i det hele taget.
brisager
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons feb 17, 2021 17:56

Re: Thunderbird: Meddelelsesfiltrene/Filterregler

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 25, 2021 9:13

Når du ikke får en meddelelse om, at mailene ikke kunne afleveres, så ligger fejlen ikke hos dig. Eneste mulighed er, at du ikke ser meddelelserne, fordi de er røget i en spammappe eller lignende, men hvis du har tjekket spammappen i Thunderbird og på webmail, så er den mulighed udelukket. Og så ligger fejlen hos modtagerne.

Det har ikke noget med opdateringen af Thunderbird at gøre, det er en anden slags sikkerhedsproblemer, der rettes. Og du behøver absolut ikke at donere noget til Thunderbird, programmet fungerer lige godt, uanset om du donerer eller ej.

Er det bestemte modtagere, der ikke får dine mails, eller er det mange forskellige?

Er det alle mails fra dig, der "forsvinder" og ikke når frem til den enkelte modtager, eller kommer nogle frem, mens andre ikke kommer frem til den samme modtager?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird: Meddelelsesfiltrene/Filterregler

Indlægaf brisager » fre jun 25, 2021 17:55

Tak for svaret Kim Ludvigsen.
"(Er det bestemte modtagere, der ikke får dine mails, eller er det mange forskellige?

Er det alle mails fra dig, der "forsvinder" og ikke når frem til den enkelte modtager, eller kommer nogle frem, mens andre ikke kommer frem til den samme modtager?)
"

Birthe svarer. Det er mange forskellige. Nogle kommer frem, mens andre ikke kommer. Det er ikke den samme modtager hver gang, hvis du forstår, hvad jeg mener.
brisager
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons feb 17, 2021 17:56

Re: Thunderbird: Meddelelsesfiltrene/Filterregler

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 25, 2021 21:26

Lige for at være sikker på, at vi ikke snakker forbi hinanden:

Når du sender en mail til A, så kommer den nogle gange frem og andre gange ikke?
Og det samme gælder, når du sender en mail til B, C, D osv.?

Hvis det er tilfældet, er det meget svært at sige, hvad der kan drille.

Du kan lige prøve at tjekke, om du i mappen Sendt/Sendte mails kan se de "forsvundne" mails. Det er jeg nærmest 100 procent sikker på, at du kan. Dette er blot for at tjekke, at der ikke er sket en fejl, inden Thunderbird forsøger at sende mailen.

Ellers er vi tilbage ved, at problemet ligger hos modtagerne. Det kan fx være et lidt for aktivt spamfilter hos dem eller hos deres mailudbyder. Du kan ikke rigtigt gøre noget for at afhjælpe en sådan fejl ud over at få dem til at tjekke deres spammappe i mailprogrammet og i deres webmail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster

cron