Thunderbird 102.2.0 "Vis resultater som liste"

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird 102.2.0 "Vis resultater som liste"

Indlægaf Wiljan » ons aug 31, 2022 17:00

Hej, har brugt thunderbird i mange år og er glad for den.

Nu har den autoupdateret fra 91.13.0 til 102.2.0 og nu kan jeg ikke få "Vis resultater som liste" til at virke korrekt.

Hvis man søger efter f.eks "test" så viser TB de mails hvor test indgår i det kunne være 100 mails, derefter har man tidligere kunne trykke "Vis resultater som liste"
og så så man normalt alle de 100 mail i en kompakt listeform.

Nu i 102.2..0 er der ingen i listevisning men dog hvis det er en mail fra i dag med "test" vises den.

Ser andre det samme problem?
Eller er det en opsætning der skal ændres?

Mvh Jan

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/104.0.0.0 Safari/537.36
Wiljan
 

Re: Thunderbird 102.2.0 "Vis resultater som liste"

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 31, 2022 20:58

Hvis vi er heldige, så vil Jørgen Rasmussen fra MozillaDanmark se dit indlæg og svare. Jeg kan desværre ikke hjælpe - jeg har endnu ikke fået opdateret til version 102.2.0.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird 102.2.0 "Vis resultater som liste"

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors sep 01, 2022 9:51

Hej Jan og Kim

Jeg har heller ikke fået opdateret til version 102.2.0.
Når du klikker på "Vis resultater som liste", skulle et nyt faneblad med resultaterne blive åbnet. Hvis du ikke kan se alle resultaterne dér, så kontroller at du har valgt "Alle" i menuen "Vis" -> "Meddelelser" -> "Alle". (Det er ikke sikkert, at du har det menupunkt i din Thunderbird.)
Kontroller at du har flueben ud for indstillingen "Aktiver global søgning og indeksering" i Thunderbirds Indstillinger under "Generelt".
Databasefilen, du søger i, er måske beskadiget eller blevet for stor. Du kan slette filen og lade Thunderbird lave en ny databasefil:
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Mere teknisk information". Det åbner fanebladet Teknisk information.
Klik på knappen "Åbn mappe" ud for "Profilmappe" i afsnittet "Programinfo".
Afslut Thunderbird.
Slet filen global-messages-db.sqlite i mappen, du lige åbnede. (Du kan evt. tage en sikkerhedskopi af filen).
Start Thunderbird.
Thunderbird vil nu indeksere indholdet af dine mails, så du kan søge i dem. Det kan tage nogen tid. Det afhænger af antallet af mails, du har. Du kan følge fremgangen af indekseringen ved at klikke på menuknappen i Thunderbird -> "Funktioner" -> "Aktivitet".
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Thunderbird 102.2.0 "Vis resultater som liste"

Indlægaf Wiljan » tors sep 01, 2022 11:38

Hej Kim og Jørgen

Tak for jeres feedback.
Jeg var heller ikke gået til 102 endnu, hvis ikke autoupdate havde gjort det af sig selv.
Som nævnt har det fungeret fint i tidligere versioner.

Har tjekket at de menuer Jørgen nævner og de stod rigtigt.

Jeg har mange tusinder mails i hver undermappe per tidligere år

Den gamle global-messages-db.sqlite var på 815MB, jeg lukkede TB og renamede den til global-messages-db_old.sqlite og startede så TB igen.
En god times tid senere ... (kunne følge forløbet i aktivitet som Jørgen nævnte) var den færdig med at indeksere alle mail igen.

Nu er global-messages-db.sqlite "kun" 360MB men til gengæld så virker "Vis resultater som liste" igen. :D


Takker mange gange.

Mvh Jan
Wiljan
 


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 29 gæster

cron