Ny updated Thunderbird version

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ny updated Thunderbird version

Indlægaf jm3 » lør sep 30, 2023 16:55

Hej Kim

I den nye opdaterede Thunderbird version 115.3.1 er afstanden mellem 2 øverste menu linjer (se vedh. fil) ikke til at indstille, således linjen med "filer, rediger, vis osv" kan gøres ligeså stor som øverste linje med "hent meddelelser, skriv osv."

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/117.0.0.0 Safari/537.36 Edg/117.0.2045.43
Vedhæftede filer
ny thunderbird.JPG
jm3
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 21, 2016 15:54

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn okt 01, 2023 18:45

He jm3

Der er ikke vist ikke nogen indstilling, der kan ændre højden på menulinjen. Det skulle dog være muligt at ændre på højden med noget kode i en fil. Jeg kan se, at der er en , der er ved at teste forskellig kode til Thunderbird 115.
https://github.com/Aris-t2/CustomCSSfor ... r/115_test
Har du før prøvet at ændre brugerfladen i Firefox eller Thunderbird med css-kode?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 469
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Gæst » man okt 02, 2023 10:48

Hej Jørgen

Nix - det blir' nok liiiiiige teknisk nok for mig. Håber der er andre, der har reageret på det, så de retter det.

PS link virker ikke
Gæst
 

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man okt 02, 2023 13:17

Min kilde har flyttet på indholdet, så linket virker ikke længere. Jeg har hentet inspiration her, hvor der er koder til at ændre flere ting i brugerfladen: https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforTb
Hvis du eller en anden Thunderbird-bruger får lyst til at ændre højden på menulinjen, er her en vejledning:

Opret et tomt tekst-dokument (fx med Notesblok - ikke Word eller lignende).
Indsæt følgende i dokumentet:

Kode: Vælg alt
@namespace url(http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul);

#titlebar #toolbar-menubar {
  height: 40px !important;
}


Gem dokumentet med navnet userChrome.css
Sæt Windows til at vise filendelser, så du kan kontrollere, at filen hedder userChrome.css og ikke userChrome.css.txt. Windows kan godt finde på at tilføje filendelsen .txt.
Opret en mappe med navnet chrome
Læg filen userChrome.css i mappen chrome.

I Thunderbird:
Åbn Indstillinger. Klik på "Generelt". Rul ned til bunden af siden. Klik på knappen"Avancerede indstillinger". Det åbner siden Avancerede indstillinger.
Indtast toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets i søgefeltet. Klik på knappen "Skift" til højre for indstillingen, så værdien ændres til true.
Luk siden Avancerede indstillinger.

Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner siden Teknisk information.
Klik på knappen "Åbn mappe" ("Vis i Finder" på en Mac) ud for "Profilmappe". Det åbner din profilmappe.
Afslut Thunderbird.
Læg mappen chrome i profilmappen, du lige åbnede.
Start Thunderbird.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 469
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Gæst » tirs okt 03, 2023 16:43

Hej Jørgen

Tak - lige et par småting. Jeg lagde chrome mappe med indhold på skrivebord og kopierede mappen til profilmappe og det så rigtigt ud. Jeg brugte libre office writer til tomt dokument og åbnede Thunderbird. Når det er gjort, skal jeg bruge dit link fremadrettet til at forsøge, at ændre menuhøjde etc.? :idea:
Gæst
 

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Gæst » tirs okt 03, 2023 16:53

PS

Glemte lige at spørge dig i forrige svar, om du har nogen fornemmelse af, at der vil blive ændret i menu højden fra deres side, eller skal os glade amatører forsøge os via dit oplæg ?
Gæst
 

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 03, 2023 17:21

Hej jm3

Det vil ikke virke, når du har brugt Libre Office. Du skal bruge et simpelt tekstbehandlingsprogram - alle de avancerede programmer indsætter ekstra kode i deres filer, så de kan ikke bruges. Brug i stedet programmet Notesblok til at lave filen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Gæst » tirs okt 03, 2023 18:15

Ok prøver igen
Gæst
 

Re: Ny updated Thunderbird version

Indlægaf Gæst » tirs okt 03, 2023 18:37

Hej Jørgen

Det lykkedes - selv for dummies som undertegnede - tak :lol:

Georg Gearløs :D
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster