Indstilling af mappevisning.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indstilling af mappevisning.

Indlægaf Thorvald1973 » tors nov 09, 2023 7:44

Ved ikke helt om emnet er retvisende. Men i hvert fald: Min e-mail er meget omfattende og e-mails organiseres i mapper og undermapper under indbakke i lokale mapper. Det jeg synes er begyndt at blive irriterende - ved ikke om det kom med den seneste opdatering af Thunderbird eller hvad - men det er at:

- I visningsvinduet er der de felter man kan sortere efter og der er emne, korrespondenter og dato. I stedet for korrespondenter, vil jeg have fra og til. Men hvordan får jeg ændret det, så det gælder permanent i alle mapper og alle deres undermapper og også gælder for fremtidige nye mapper jeg opretter? Og så programmet husker det "for al evighed".
- Derudover, har den en tendens til at vise mails som tråde og det vil jeg ikke have. Så går jeg ind i "vis / sorter efter / ikke i tråd". Men det virker jo kun lige her og nu og i hvert fald kun lige på dén mappe. Hvordan får jeg ændret det, så det gælder permanent i alle mapper og alle deres undermapper og også gælder for fremtidige nye mapper jeg opretter? Og så programmet husker det "for al evighed".

Det er nemlig ret irriterende hele tiden at skulle bruge tid på at ændre det. :)

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/119.0.0.0 Safari/537.36
Thorvald1973
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors nov 17, 2022 7:33

Re: Indstilling af mappevisning.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors nov 09, 2023 8:13

Hej Thorvald

Klik på den lille ikon yderst til højre i linjen med kolonneoverskrifter. Så kan du til- og fravælge kolonner. Det er fx muligt at vælge kolonner med henholdsvis Fra og Til.

Vælg den ønskede visning på indbakken. Klik så på ovennævnte ikon igen, og benyt de nederste valg på menuen, de lader dig påføre ændringerne på alle undermapperne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Indstilling af mappevisning.

Indlægaf Thorvald1973 » tors nov 09, 2023 8:27

Ok - noget lignende har jeg vist prøvet før. Og når jeg prøver nu, så ser det ikke ud til at det virker på alle mapper, deres undermapper og undermappernes undermapper. Altså det ser ikke ud til at det virker hele vejen igennem. Men jeg kan jo prøve at holde øje med det.
Thorvald1973
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors nov 17, 2022 7:33


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron