Thunderbird-fejlmelding ved send mail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird-fejlmelding ved send mail

Indlægaf mohafo » tors dec 21, 2023 18:17

Hej Kim!
Først lige herligt, at jeg nu fandt det 'nye' hjælpeforum, det har været savnet!
Nu er jeg stødt på det gamle, kendte problem, men det nye er, at tidligere simple løsninger ikke virker nu, så hvad pokker gør man?
FEJLMELDING: Der er ikke nok diskplads til at hente nye meddelelser. Prøv at slette gamle mails, tøm papirkurven og optimer dine mailmapper, og prøv så igen.
Vi ved fra tidligere, at det IKKE har noget med plads at gøre, og jeg har nu prøvet alt, der har virket tidligere (tøm startcache, geninstalleret Thunderbird, prøvet ny profil), men intet har hjulpet. For god ordens skyld også prøvet at halvere antal mails i Papirkurven uden held.
Kan du/I kloge fyre komme med det endelige svar på dette irriterende problem? Afventer spændt :?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:121.0) Gecko/20100101 Firefox/121.0
Mvh. mohafo
mohafo
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn sep 25, 2022 17:09

Re: Thunderbird-fejlmelding ved send mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 22, 2023 10:49

Forummet har skam hele tiden været her.

Har du prøvet at optimere mapperne?

Har du mange mails liggende i indbakken og dine andre mapper? Jeg ved ikke, om det stadig kan være et problem, men i gamle dage var en mailmappe begrænset til at kunne fylde 2 GB.

Bruger du IMAP eller POP?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird-fejlmelding ved send mail

Indlægaf mohafo » fre dec 22, 2023 13:40

Lad mig straks starte med, at jeg har fundet fejlen, og nu bliver løsningen arkiveret!

Jeg havde prøvet alle dine forslag, men sent i går kom jeg til at tænke på det med 'klagen over diskplads', og det slog mig, at jeg har set noget lignende (generelt, ikke Thunderbird), når en mappe ikke kan findes. Så tror OS, at det skyldes den er fuld/ikke mere plads.

Så jeg gik i KONTOINDSTILLINGER/KOPIER&MAPPER og tjekkede indstillingen. Det viste sig, at det ikke var ligegyldigt, hvilken SENDT-mappe, der blev valgt, se billedet. Der var markeret i Mappen Sendt på:, men ved at flytte til Andet: Sendt på E-post var alt OK! Der vistes også et ikon svarende til det, der bruges i mappeoversigten!

Normalt har jeg ikke været ude for, at der skulle være forskel netop her, men der har nok været en fejl, da Sendt-mappen før ikke lå, hvor den gør nu!
Vedhæftede filer
THB-send.jpg
Indstillinger for SENDT i THB
Mvh. mohafo
mohafo
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn sep 25, 2022 17:09

Re: Thunderbird-fejlmelding ved send mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 22, 2023 14:49

Skønt! Og tak for tilbagemeldingen, det kan jo være en stor hjælp, hvis andre leder efter en løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron