Side 1 af 1

Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: man apr 01, 2024 17:26
af Berdi2411
Må jeg spørge dig om noget med Mozilla Thunderbird, efter at jeg
har opdateret til version 115, Beder programmet meget ofte om
indtastning af adgangskode???
(Windows10 64bit DK, Bærbar PC) (POP3 mail)

Adgangskoden kunne autoriseres.

Er der noget nyt man skal registrere?

Venlig hilsen
Jørgen B. Nielsen

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_7) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/17.4.1 Safari/605.1.15

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: tirs apr 02, 2024 13:45
af Kim Ludvigsen
Hej Jørgen

Thunderbird har ændret på en af godkendelsesmetoderne, til når der logges på en mailserver, det kan måske være det, som driller hos dig.

Tjek, hvad der benyttes som godkendelsesmetode:
Åbn kontoindstillingerne => Serverindstillinger => det står i afsnittet Sikkerhedsindstillinger.

Du kan evt. prøve at ændre godkendelsesmetoden. Hvis der benyttes OAuth2, så prøv at ændre det til Almindelig adgangskode. Jeg kan se, at det har hjulpet hos andre.

Hvis det ikke gør nogen forskel:
Får du en fejlmeddelelse, og har du i så fald mulighed for at tage et skærmskud af den?

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: tirs apr 02, 2024 18:31
af Berdi2411
Hej Kim Ludvigsen,

Hvordan svarer jeg på dit svar til mig?

Venlig hilsen
Jørgen B. Nielsen

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: tirs apr 02, 2024 19:20
af Kim Ludvigsen
Du skriver bare, sådan som du lige har gjort.

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: tirs apr 02, 2024 20:31
af Berdi2411
Hej Kim,

Jeg har for længere tid siden ændret Godkendelsesmetode til Almindelig Adgangskode.

Næste gang problemet opstår får jeg taget et screendump og sendt til dig.

Venlig hilsen
Jørgen

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: tirs apr 02, 2024 20:54
af Kim Ludvigsen
Jeg faldt lige over en ting mere, du kan prøve at tjekke. Det har drillet andre med en mailkonto hos Microsoft, hvis de ikke har angivet et telefonnummer eller lignende til genoprettelse af kontoen, hvis der opstår problemer.

Log ind på din konto på Microsofts hjemmeside, og tjek, om du har angivet genoprettelsesoplysninger. Jeg har ikke en Microsoft-konto, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med nærmere oplysninger om, hvor og hvordan du tjekker det.

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: fre apr 12, 2024 21:01
af Berdi2411
Hej,

Du ville godt have at jeg tog et par skærmskud af fejlmeddelelser, når jeg klikkede på
HENT MEDDELELSER, sådan to dukkede op i dag vedrørende Password til Thunderbird.

Skærmskud 2 stk vedhæftes.

Efter lukning af Thunderbird og åbning igen, kunne jeg sagtens hente mails!

Venlig hilsen
JØRGEN

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: fre apr 12, 2024 23:29
af Kim Ludvigsen
Tak for skærmskuddene af fejlmeddelelserne. Jeg sletter dem lige, fordi de indeholder dit brugernavn på din mailkonto.

Fejlen ligger tilsyneladende i et samspil mellem Thunderbird og Microsofts server. Jeg fandt andre med samme problem i Microsofts forum:
https://answers.microsoft.com/en-us/out ... 0630d22017
(Mail server outlook.office365.com responded: Connection is closed. 12)

Underligt nok kan en løsning måske være det modsatte af, hvad der har hjulpet andre, og som jeg tidligere skrev ovenfor. Prøv at ændre godkendelsesmetoden til OAuth2 for at se, om det hjælper. Du skulle så blive bedt om at indtaste kode igen, og du skal angive, at du har tillid til appen, og at du vil tilføje den til dine programmer. Efterfølgende skulle du kunne se Thunderbird på listen over dine programmer hos Microsoft på https://myapps.microsoft.com/

Det virker tilsyneladende kun hos nogle, men det er et forsøg værd.

Re: Thunderbird/Adgangskode

Indlæg: tirs apr 16, 2024 15:02
af Berdi2411
Hej Kim
Du skrev den 02.04.24 om Microsoft konto, at der var ting der kunne skabe problemer.

Jeg har registreret både telefonnummer og anden mailadresse i min profil så jeg kan kontaktes.

Jeg har IKKE afprøvet at ændre godkendelsesmetoden til OAuth2 endnu, da Thunderbird har kørt perfekt flere dage :D

Venlig hilsen
Jørgen